Divizia feroviară a Bombardier negociază o fuziune cu Alstom. Cele două companii, prezente și în România

Divizia feroviară a Bombardier negociază o fuziune cu Alstom. Cele două companii, prezente și în România
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 23 ian 2020

Constructorul canadian Bombardier discută o fuziune între divizia feroviară a companiei și producătorul francez de trenuri Alstom, potrivit surselor Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Cei doi jucători, prezenți și în România, au purtat, în ultimele luni, negocieri privind combinarea activităților în domeniul sistemelor feroviare, discuțiile fiind însă într-un stadiu incipient.

Tranzacție majoră: Un fond american preia inclusiv afacerile din România ale companiei de origine rusă Veeam Software, cu 600 de angajați pe piața locală CITEȘTE ȘI Tranzacție majoră: Un fond american preia inclusiv afacerile din România ale companiei de origine rusă Veeam Software, cu 600 de angajați pe piața locală

Sursele Bloomberg au subliniat că  tranzacția nu este certă. Bombardier, constructor de avioane și trenuri, ia în calcul diferite soluții strategice după ce compania a avertizat că rezultatele financiare pentru ultimul trimestru din 2019 vor fi dezamăgitoare. Totodată, Bombardier a anunțat, săptămâna trecută, că ia în calcul desființarea unui joint venture cu Airbus, mutare ce ar putea avea un impact semnificativ asupra bilanțului. La momentul anunțului, acțiunile companiei au pierdut 39%.

Alstom este lider mondial în sisteme feroviare integrate. Compania dezvoltă și comercializează sisteme, echipamente și servicii pentru sectorul feroviar, de la trenuri de mare viteză până la metrouri și tramvaie.

În România, compania este furnizor de trenuri și servicii de mentenanță pentru Metrorex, fiind implicată, printre altele, și în proiectul reabilitării tronsonului feroviar Simeria-Sighișoara, parte din Coridorul IV Pan-European, care leagă Germania de Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria, desemnat de UE drept una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferată.

Bombardier are, la Cluj-Napoca, un centru de servicii cu 687 de angajați și afaceri de 88,8 milioane de lei (date pentru 2018). Birourile de shared-services din Cluj-Napoca deservesc activitatea globală a companiei, respectiv 60 de unități de producție din 28 ed țări, pe trei direcții: resurse umane, finanțe și achiziții.

În 2017, Bombardier a purtat negocieri pentru combinarea diviziei feroviare cu cea a Siemens, însă germanii au ales până la urmă o fuziune cu francezii de la Alstom.

Astfel, în septembrie 2018, Siemens și Alstom au semnat un memorandum de înțelegere privind fuziunea diviziei feroviare a grupului german cu Alstom, operațiune care ar fi creat un gigant european în domeniu, cu vânzări de peste 15 miliarde de euro și 65.000 de angajați în mai mult de 60 de țări, inclusiv în România. Compania rezultată, Siemens Alstom, urma să rivalizeze cu giganții chinezi cu capital de stat, precum CRRC, cel mai mare producător de material rulant din lume, care s-au extins agresiv pe piețele internaționale.

Tranzacția a fost, ulterior, blocată de Comisia Europeană.

viewscnt
Afla mai multe despre
alston
bombardier
fusiune altsom-bombardier
siemens
fuziune tranuri
producator feroviar
fuziune domeniul feroviar