Ritmul creșterii Facebook va scădea deoarece compania a ajuns în punctul în care nu mai poate absorbi publicitate, arată analiștii de la Saxo Bank. Mai precis, feed-ul Facebook nu poate afișa mai multe reclame fără a pierde din utilitate.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Deși a fost un an bun pentru investitori, cu o creștere de 9,6%, finalul anului trecut a adus un avertisment care a mai curbat entuziasmul acestora. Compania a avertizat că ritmul creșterii va scădea.
De vină pentru acest lucru, conform analiștilor Saxo Bank, este faptul că Facebook nu mai poate absorbi publicitate. Mai precis, feed-ul Facebook nu poate afișa mai multe reclame fără a pierde din utilitate.
Celelalte surse, precum Messenger, WhatsApp sau Instagram, nu pot compensa pierderea, este de părere Peter Garnry, Head of Quantitative Strategies, Saxo Bank.
Analiza celor de la Saxo Bank pare să nu fie, însă, la curent cu cel mai recent mod de monetizare pe care Facebook îl va folosi. Este vorba de afișarea de reclame în cadrul conținutului video.
După ce, în ultimii ani, compania americană a tot împins în față conținutul video, făcând eforturi pentru creșterea cantității și calității acesteia, Facebook a început să evalueze mijloacele prin care îl poate monetiza.
CITEȘTE ȘI Snapchat își stabilește sediul internațional în Marea Britanie, fapt neobișnuit pentru o companie americană de tehnologieConform unor surse din industrie, Facebook va începe să testeze afișarea reclamelor în cadrul clipurilor video. Acestea ar urma să fie afișate doar în materialele mai lungi de 90 de secunde și după cel puțin 20 de secunde de la începutul vizionării.
Veniturile astfel obținute vor fi împărțite cu creatorii de conținut, care vor primi 55%, la fel cum procedează și Google cu YouTube.
Deși nu există o evaluare a veniturilor pe care Facebook le poate obține astfel, este clar că monetizarea conținutului video va aduce un plus important pentru companie.