Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, Raluca Ghilea, manager Perceptum

Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, Raluca Ghilea, manager Perceptum
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 ian 2017

Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Articole de presă citite în ultima perioadă de Raluca Ghilea, manager Perceptum.

''Robots beware, children are in training for the jobs of tomorrow'' - link (theguardian.com)

(“Trebuie să pregătim copiii pentru job-urile care nu există încă”. De la acest citat pornește un articol extrem de interesant despre perspectivele pieței muncii în Marea Britanie, în condițiile în care evoluția tehnologică a depășit deja gradul de absorbție al majorității populației. Un om de afaceri britanic a inițiat un proiect care-i vizează pe copiii cu vârste de la 9 la 14 ani. Este vorba despre organizarea unor cluburi after-school de tehnologie, în care elevii pot învăța cum să construiască roboți sau cum să folosească imprimantele 3D. Argumentul lui vine inclusiv din experiență proprie, respectiv greutatea de a recruta forță de muncă înalt calificată. În România avem propriile probleme cu forța de muncă specializată, inclusiv în contextul în care școlile de meserii au dispărut. În plus, cei mai mulți copii români nu au acces la noile evoluții ale tehnologiei, majoritatea neavând acces nici măcar la un computer. Cred că astfel de programe after-school ar fi o abordare sănătoasă și la noi, ca o măsură preventivă pentru provocările pe care ni le va aduce piață forței de muncă în viitor)

''How To Break Into A New Market'' - link (forbes.com)

(Mulți antreprenori de succes au dificultăți în accesarea unor piețe noi, mai ales fiindcă pleacă de la premisa greșită că odată ce au avut succes acasă, pot avea și în altă parte. E ceea ce autorul articolului descrie ca fiind un complex de superioritate, extrem de păgubos atunci când pui la bătaie sume mari de bani. Apoi, relatează cazul unei companii care, prin franciză, a reușit să evite capcanele clasice ale extinderii pe o nouă piață și să aibă succes. În câțiva pași simpli, descriși în articol, un antreprenor se poate scuti de multe probleme și, în final, de pagube financiare, dacă alege să se extindă prin franciză)

''Georgetown University Strikes Social Media Gold By Letting Students Become Snapchat Storytellers'' - link (ama.org)

(Un exemplu excelent de strategie eficientă de marketing: Universitatea Georgetown a creat o pagină socială proprie, pe care studenții urcă înregistrări cu viață lor de zi cu zi din campus. Argumentul celor care au gândit strategia pleacă de la dorința tinerilor care caută universități de a vedea, cât mai fidel posibil, ce va însemna viața lor la universitatea pe care o aleg. Or, universitățile nu știu să se vândă tocmai segmentului pe care-l țintesc. Povestea proiectului, de la concept până la execuție și rezultatele remarcabile obținute, arată cât de important este să știi să-ți vinzi afacerea)

Raluca Ghilea este managerul Perceptum, agenție care a ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ 700.000 de euro în numai doi ani de la înființare. Compania are acum peste 7 ani de experiență pe piața românească de marketing și comunicare și un portofoliu de clienți ce cuprinde jucători de top din domenii precum farma, banking, auto, tehnologie, energie, IT, HoReCa, food&beverages.

Perceptum livrează proiecte integrate și inovative de marketing, de la concept până la execuție, și gestionează strategii de comunicare complexe.

viewscnt
Afla mai multe despre
idei
viitor