Proprietarul PRO TV, grupul de media Central European Media Enterprises (CME), a obținut anul trecut venituri de 172,95 milioane dolari pe piața românească, în urcare cu 9,8% în termeni reali comparativ cu 2015, avans sprijinit, în principal, de creșterea veniturilor din publicitate TV.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
La un curs de schimb constant, veniturile CME în România au crescut cu 11,3% în 2016, de la aproape 157,6 milioane dolari în anul anterior, potrivit raportului financiar al companiei.
Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a urcat în termeni reali cu 50,6%, de la 41,17 milioane dolari la aproximativ 62,02 milioane dolari, creșterea raportată la un curs de schimb stabil fiind de 51,7%.
România a fost anul trecut a doua cea mai performantă piață pentru CME, după Cehia.
CITEȘTE ȘI Sport.ro se transformă. Televiziunea va difuza filme dedicate bărbațilorCME deține în România posturile Pro TV, PRO TV Internațional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro și MTV România, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească sunt incluse și posturile din Republica Moldova, respectiv PRO TV Chișinău și Acasă.
La nivel de grup, CME a raportat un rezultat OIBDA de 150,05 milioane dolari, în creștere cu 22,2% în termeni reali și cu 21,4% la un curs stabil, în timp ce veniturile s-au majorat cu 5,3% (+5,4% la un curs constant), de la 605,84 milioane dolari în 2015 la puțin peste 638 milioane dolari.
Pierderile s-au adâncit însă cu 57%, până la 180,3 milioane dolari, de la 114,9 milioane dolari, potrivit raportului.
Acționarul majoritar al CME, conglomeratul de media Time Warner, a anunțat, în octombrie anul trecut, că va fi preluat de grupul american AT&T într-o tranzacție evaluată la 85,4 miliarde dolari. Tranzacția va crea al doilea cel mai mare furnizor pe piața serviciilor integrate de media și telecomunicații din SUA și unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială.
Time Warner, care are în portofoliu, printre altele HBO, CNN și studiourile Warner Bros, a intrat în acționariatul CME în 2009.