A 14-a lună de declin pe piața de vehicule comerciale din Europa. România crește doar pe segmentele de camioane

A 14-a lună de declin pe piața de vehicule comerciale din Europa. România crește doar pe segmentele de camioane
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 sep 2022

Înmatriculările de vehicule utilitare în țările UE au scăzut cu 8 procente în luna august și cu 17,4% în iulie, accentuând astfel declinul acestei piețe, în 2022, potrivit ACEA, care a transmis statisticile pe cele două luni de vară.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Piața de autovehicule comerciale din Europa are o scădere de 18,8% de la începutul anului și până la finalul lui august, după cum reiese din datele corespunzătoare ultimelor două luni, iulie și august. Este a paisprezecea lună de scădere consecutivă a acestei piețe, o tendință care îngrijorează tot mai mult industria auto.

În total, vehiculele comerciale au avut un volum de 110.261 unități în august, cu scăderi pe mai mult de jumătate din piețe, și un volum de un milion de unități pe intervalul ianuarie – august, față de1,29 milioane în urmă cu un an. România a raportat 1.711 autovehicule comerciale înmatriculate, față de 2.252 anul trecut, în august, cu 24% mai puține. După opt luni, piața totală de comerciale s-a ridicat la 13.868 unități, cu 13% mai puține.

ULTIMA ORĂ Compania Aeroporturi București va discuta suspendarea prestării de servicii către TAROM și inițierea de acțiuni judiciare, inclusiv, dacă este cazul, cu cerere de declanșare a insolvenței. UPDATE Mesajul CNAB CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Compania Aeroporturi București va discuta suspendarea prestării de servicii către TAROM și inițierea de acțiuni judiciare, inclusiv, dacă este cazul, cu cerere de declanșare a insolvenței. UPDATE Mesajul CNAB

Segmentul cel mai afectat de această tendință de scădere este cel al vehiculelor comerciale ușoare (LCV), așa numitele vanuri, care dau semnale importante întotdeauna privind bunul mers al economiei. De data aceasta scăderea nu este neapărat una cauzată de o diminuare a cererii, ci vine pe fondul crizei de semiconductori, însă perturbările economice generate de războiul din Ucraina și cele care au la bază criza energetică ar putea transforma un declin de producție într-unul de cerere.

Cele mai multe țări din UE au semnalat scăderi ale înmatriculărilor de LCV-uri în august, printre excepții numărându-se Spania, care a crescut cu 8,8%, Suedia (+16,5%) și Grecia (10,2%). România se regăsește printre piețele cu pierderi înregistrate în luna a opta, respectiv 1.111 vehicule înmatriculate, față de 1689 în luna similară din 2021, scăderea fiind de 34,2%.

ULTIMA ORĂ Toyota se retrage din Rusia și închide fabrica din Sankt Petersburg CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Toyota se retrage din Rusia și închide fabrica din Sankt Petersburg

După opt luni, vânzările totale de LCV-uri au însumat 838.608 autovehicule în UE, cu 22,3% mai puține decât anul trecut, când se depășea pragul de 1 milion în acest interval. Cu tot cu țările EFTA, Marea Britanie, s-au vândut 1,05 milioane de LCV-uri, cu peste 300.000 mai puține decât anul trecut.

Pe segmentul de camioane grele, peste 16 tone, au fost raportate creșteri, pe mai toate piețele din UE, România având un avans de 19,4%, cu 529 de unități în august, și de 12,1% după opt luni, cu 4.211 unități. Și pe segmentul de camioane ușoare, sub 16 tone, s-a înregistrat creștere, însă pe segmentul de autobuze vânzările au fost în scădere. În intervalul ianuarie – august, cele 18.084 de autobuze au consemnat o scădere de 5 procente față de anul trecut. România, cu 508 autobuze înmatriculate, are un volum similar cu cel de anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
vehicule comerciale
lcv
vanzari camioane
vanzari vanuri