ANALIZĂ Dacia împreună cu alte companii auto din Europa - indicate că riscă să depășească limitele de emisii

ANALIZĂ Dacia împreună cu alte companii auto din Europa - indicate că riscă să depășească limitele de emisii
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 aug 2022

Chiar dacă vânzările de automobile electrice au crescut rapid în 2021 și în prima jumătate a acestui an, volumele nu sunt suficiente pentru ca toți constructorii auto din Europa să poată să-și atingă țintele de emisii de CO2 stabilite de Comisia Europeană pentru 2022.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Cele mai noi date din industrie, privind vânzările de automobile electrice, analizate de Profit.ro, arată că scăderea vânzărilor totale și ritmul insuficient al vânzărilor de vehicule cu emisii zero ar putea conduce unele mărci să fie nevoite să plătească amenzi pentru depășirea limitelor de emisii de CO2, la finalul acestui an, potrivit Automobilewoche care citează o analiză Dataforce ce a contorizat emisiile flotelor până în acest moment.

Biletele de tren vor putea fi vândute prin aplicații la orice tren, indiferent de operatorul de transport. Cum va fi posibil CITEȘTE ȘI Biletele de tren vor putea fi vândute prin aplicații la orice tren, indiferent de operatorul de transport. Cum va fi posibil

Ponderea vehiculelor electrice în vânzările totale este încă mică, circa 11%, ceea ce nu este încurajator pentru calculul emisiilor. Doar câteva țări nordice înregistrează cote de piață ale electricelor aproape de 100% sau peste 50%, în timp ce foarte multe țări din estul și din sudul UE se limitează la procente reduse. Calculele Dataforce arată că în 2027 va fi depășită o cotă de 21% a EV, pentru ca în 2030 piața să ajungă la 56%. În 2035, anul în care trecerea la propulsia electrică va fi obligatorie, doar 80% din mașinile noi vândute vor fi electrice, reiese din analiza planurilor comunicate de constructori.

Limitele impuse pentru 2022, în regim WLTP, sunt de 116 grame CO2 la 100 km și se vor diminua treptat la 98 de grame în 2025 și la numai 52 grame în 2030. Acestea sunt valori medii, pe flota vândută de fiecare producător.

Pentru 2022 există cel puțin cinci mărci indicate că nu ar reuși să rămână sub această valoare, potrivit calculelor Automobilwoche. Printre acestea se numără Dacia, prezentată că folosește în continuare motoare mai poluante decât mulți dintre competitori și care va introduce primul motor hibrid abia din 2023. Vânzările modelului Spring au contribuit semnificativ la reducerea emisiilor mărcii, dar estimările jurnaliștilor germani arată că nu sunt suficiente.

Alături de Dacia se mai află VW, SEAT, Nissan și Citroen. De asemenea, cu un risc ridicat sunt în aceeași situație Ford și Skoda. Salvarea pentru Dacia și pentru ceilalți constructori poate veni de la pool-urile constituite în jurul unor mărci cu vânzări mai bune de mașini electrice.

Creșteri spectaculoase ale veniturilor și profitului BMW, pe fondul consolidării achiziției BBA din China CITEȘTE ȘI Creșteri spectaculoase ale veniturilor și profitului BMW, pe fondul consolidării achiziției BBA din China

Amenzile pe care le primesc constructorii care depășesc limitele de emisii se calculează pentru fiecare gram depășit, înmulțit cu numărul de mașini vândute. Acesta este și motivul pentru care mai mulți constructori auto au decis să oprească producția și vânzarea de mașini cu motoare termice mai devreme decât ar urma să impună legislația. Altfel spus, pierderile generate de scoaterea din ofertă a acestor mașini vor fi mai mici decât amenzile pe care le-ar putea primi.

Un factor de risc pentru încetinirea vânzărilor de mașini electrice va fi scăderea sau eliminarea subvenției acordate la achiziția unui vehicul cu emisii zero. Germania a anunțat deja această măsură, Franța are deja un program, iar alte țări pregătesc și ele o reducere a subvențiilor. O altă cauză ar putea fi presiunea pe stațiile de încărcare, care se înmulțesc mai încet decât mașinile electrice de pe șosele.

viewscnt
Afla mai multe despre
emisii co2
dacia
limite emisii
cafe