ANALIZĂ Piața auto, în 2019, tendință de stabilizare, cu scădere a vânzărilor Duster. Mașinile diesel au scăzut sub 30%, electricele au urcat la 3,6%

ANALIZĂ Piața auto, în 2019, tendință de stabilizare, cu scădere a vânzărilor Duster. Mașinile diesel au scăzut sub 30%, electricele au urcat la 3,6%
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 aug 2019

Piața auto din România s-a temperat din punct de vedere al livrărilor de vehicule (automobile facturate și livrate clienților), potrivit unei analize a Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Piața de autovehicule din România din acest an se caracterizează printr-o creștere de 9,5% după șapte luni, respectiv 3,1% în luna iulie, potrivit datelor APIA. În total, au fost vândute 115.744 vehicule, din care 99.350 de autoturisme în 2019. În iulie, au fost livrate 17.206 vehicule, din care 15.050 autoturisme. Acestea cuprind mașinile comandate de clienți și livrate acestora, persoane fizice sau juridice, și nu se suprapun cu înmatriculările de automobile, deoarece acestea se fac, în general, după 90 de zile de la achiziție. În plus, o parte din vehicule sunt vândute peste hotare de firmele care le cumpără. Segmentul de autoturisme, cel mai consistent din piață, a crescut cu 11% pe primele șapte luni.

Potrivit APIA, vânzările de autoturisme sunt susținute de companii, persoane juridice, care acoperă 57% din piață. Livrările către persoane fizice au crescut în 2019 cu 28,6% față de anul trecut, urcând la 42.465 unități, cu aproape 10.000 de autoturisme mai multe față de primele șapte luni din 2018.

Datele privind producția și exportul acoperă doar activitatea Ford, deoarece Dacia nu mai este membru APIA. Compania care produce automobile la Craiova a fabricat, în intervalul ianuarie - iulie, 83.727 unități, în scădere ușoară față de anul trecut (-0,7%), din care 83.727 (-2,2%) au fost exportate.

Defalcat pe mărci, putem constata că, în raport cu media pieței, Dacia are o creștere moderată, 5,9%, în acest an, cu 30.164 unități vândute, în timp ce mărcile de import Renault, Nissan, Toyota, Hyundai au creșteri mari, de peste 30 de procente. De asemenea, Ford, care se bazează atât pe modelul local EcoSPort, dar și pe modele de import, are o creștere de 19%, cu 6.526 de unități vândute. La polul opus se află Volkswagen, care are o scădere în acest an de 4,3%. Cu toate acestea, luna iulie a fost diferită față de tendința de la începutul anului.

Mai multe mărci, inclusiv Dacia, au înregistrat scăderi față de iulie 2018. Fenomenul are la bază creșterile de înmatriculări de anul trecut, dinaintea intrării în vigoare a testelor WLTP.

ANALIZĂ Piața auto, în 2019, tendință de stabilizare, cu scădere a vânzărilor Duster. Mașinile diesel au scăzut sub 30%, electricele au urcat la 3,6%

La cea mai vândută marcă de pe piață, Dacia,  două din cele trei modele importante, Logan și Duster au înregistrat scăderi în iulie. Logan a avut 1137 unități, față de 1460 anul trecut, iar Duster - 1134, față de 1602 anul trecut. Sandero a crescut, la 834 unități, față de 659 în iulie 2018. Pe întreg anul, putem constata, din păcate, o scădere a vânzărilor Duster, cu 4,2%, în timp ce Logan și Sandero au crescut. Explicația ar putea fi dată de faptul că SUV-ul a intrat deja în al doilea an de existență, tendința de scădere fiind una naturală.

Din punct de vedere al segmentării pe clase, datele APIA arată creșteri pe segmentele Sport (+35,8%), SUV(+19,6%), clasa subcompactă (+17,7%), clasa C (compactă) (+4,7%), și scăderi pe limuzine (-41,5%), clasa medie (-14,0%), MPV (-7,1%), mini (-3,3%) și E (-3,0%).

FOTO MINI lansează în România primul model electric al mărcii. Clienții pot rezerva mașina cu un avans de 1.500 de euro CITEȘTE ȘI FOTO MINI lansează în România primul model electric al mărcii. Clienții pot rezerva mașina cu un avans de 1.500 de euro

O evoluție semnificativă se înregistrează la capitolul carburant: autoturismele pe benzină au urcat la un procent de 71,3% din piață, față de 59,4% anul trecut, arătând că românii urmează tendințele europene, de renunțare la diesel, cu precizarea că, în iulie, procentul dieselurilor și-a revenit ușor (26,5% pondere în vânzări, față de 22,8% în iunie).

La acest capitol, un loc aparte îl au automobilele nepoluante, electrice și hibride. Acestea au ajuns la o cotă de 3,6% din piață, cu un vârf de 3,7% în iulie, comparativ cu 2,5% în 2018.

APIA anunță o creștere de 134,1% la autoturismele full electrice și o scădere de 16,5% la cele plug-in hibride. Pe de altă parte, autoturismele hibride clasice înregistrează o creștere de 55,3%.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
livrari automobile
apia
vanzari masini romania