Autoritatea europeană de reglementare nu este de acord ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot

Autoritatea europeană de reglementare nu este de acord ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 feb 2023

Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (AESA) a refuzat o solicitare venită din partea industriei aeriene pentru a permite ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot începând din 2030, dar a adăugat că va analiza posibilitatea ca anumite părți ale zborului să fie gestionate de o singură persoană începând din 2027, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

AESA a analizat o solicitare venită de la producătorii europeni de avioane Airbus SE și Dassault Aviation SA privind posibilitatea ca avioanele să fie pilotate de o singură persoană în momentele în care avionul funcționează în regim de tip "cruise", un moment mai puțin solicitant decât operațiunile de decolare și aterizare, când va fi obligatoriu în continuare ca în cabină să fie cel puțin doi piloți, scrie Agerpres.

VIDEO Pastila de HR - Mihaela Feodorof, Business Consultant Performanceway: Fiecare angajat trebuie să aibă informații suficiente și relevante cu privire la viitor CITEȘTE ȘI VIDEO Pastila de HR - Mihaela Feodorof, Business Consultant Performanceway: Fiecare angajat trebuie să aibă informații suficiente și relevante cu privire la viitor

Propunerile venite de la constructorii de avioane includ o serie de limitări precum acea de a interzice piloților cu probleme medicale sau cei care au puține ore de zbor la activ să fie singuri în cabină, a dezvăluit Andrea Boiardi, directorul în cadrul EASA.

Companiile aeriene vor ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot pentru că asta ar ajuta la reducerea deficitului de personal, în condițiile în care relaxarea reglementărilor ar permite piloților să se odihnească în timpul zborurilor pe distanțe lungi, fără a fi nevoie de înlocuitori la bord.

Cu toate acestea, Boiardi a subliniat că propunerile venite din partea industriei aeronautice conform cărora avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot începând din 2030 "sunt complet nerealiste", pentru că automatizarea nu a avansat destul de mult pentru a permite nivelul de siguranță necesar în cazul zborurilor cu un singur pilot.

Chiar și în regim "cruise", zborul cu un singur pilot are nevoie de aprobarea Organizației Internaționale a Aviației Civile, o agenție a Națiunilor Unite, a companiilor aeriene și a sindicatelor piloților. Agenția ONU ar urma să înceapă să analizeze acest dosar în cursul acestui an.

Andrea Boiardi a mai spus că numai cele mai avansate avioane, echipate pentru un nivel de siguranță mai mare decât standardele minime, ar putea fi utilizat pentru a zbura cu un singur pilot în regim "cruise". Printre aceste avioane se numără Airbus A350 și, posibil, Boeing 787 și 777X.

Propunerile mai puțin ambițioase privind operațiunile cu un singur pilot în regim "cruise", care nu ar urma să demareze înainte de 2027, ar viza inițial îmbunătățirea perioadei de odihnă a piloților în timpul zborurilor regulate, a precizat Andrea Boiardi. Conform acestor propuneri, un pilot obosit ar putea să se odihnească într-un spațiu separat în loc să ațipească pentru perioade scurte de timp în cabină.

Dacă siguranța va putea fi dovedită, echipajele zborurilor pe distanțe lungi, care acum sunt obligate să includă trei și chiar patru piloți, ar putea fi reduse la doi piloți, care vor fi obligați să fie prezenți ambii în cabină pentru operațiunile de decolare și aterizare, a adăugat Boiardi.

Însă chiar și perioadele scurte de zbor cu un singur pilot provoacă diviziuni în rândul companiilor aeriene și îngrijorări în rândul opiniei publice, precum și critici în rândul sindicatelor piloților precum European Cockpit Association.

viewscnt
Afla mai multe despre
pilot
avioane