BEI cere autorităților franceze să investigheze dacă proprietarul Dacia a utilizat în scopuri ilegale creditele primite

BEI cere autorităților franceze să investigheze dacă proprietarul Dacia a utilizat în scopuri ilegale creditele primite
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 24 mar 2017

Banca Europeană de Investiții (BEI) a cerut autorităților franceze să investigheze dacă producătorul auto Renault, proprietarul Dacia, a folosit împrumuturile contractate de la instituția financiară a Uniunii Europene pentru a dezvolta motoare diesel care falsifică nivelul emisiilor poluante, potrivit Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

“BEI a acordat mai multe credite către Renault pentru finanțarea proiectelor de cercetare-dezvoltare legate de reducerea emisiilor de CO2 (însumând peste 800 de milioane de euro). BEI are toleranță zero față de fraudă și corupție și face eforturi pentru a se asigura că nicio acțiune ilegală nu îi pătează activitatea”, se arată într-o scrisoare trimisă de BEI autorităților franceze care se ocupă de caz.

Din 2009, BEI a acordat credite de peste 8 miliarde de euro către producătorii auto pentru dezvoltarea unor mașini mai puțin poluante, inclusiv către Volkswagen, care a admis, în 2015, că a falsificat nivelul real al emisiilor poluante.

Împrumuturile BEI au mers inclusiv către dezvoltarea unor automobile cu motoare diesel, care au fost văzute, până recent, ca o alternativă mai puțin dăunătoare pentru mediu decât modelele clasice pe benzină. Totuși, testele recente, declanșate de scandalul Volkswagen, au scos la iveală faptul că modelele diesel poluează, în condiții reale de trafic, mult peste nivelul relevat de testele standard efectuate de autorități.

EXCLUSIV Gabriel Sicoe, noul președinte ACAROM, cere reintroducerea unei taxe auto. ACAROM a ieșit din APIA “pentru că unele mărci au avut poziții diferite la Guvern” CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Gabriel Sicoe, noul președinte ACAROM, cere reintroducerea unei taxe auto. ACAROM a ieșit din APIA “pentru că unele mărci au avut poziții diferite la Guvern”

Săptămâna trecută, cotidianul francez Liberation a publicat documente care arată că automobilele Renault poluează mult peste limita admisă. Potrivit documentelor obținute de Liberation, Direcția Generală pentru Concurență, Consum și Combaterea Fraudelor (DGCCRF) din Franța a constatat, în timpul unei investigații proprii, că emisiile de oxizi de azot (NOx) ale modelelor Renault Captur și Clio IV depășesc cu peste 300% nivelul maxim admis.

DGCCRF a înaintat procurorilor rezultatele investigației în noiembrie anul trecut. În ianuarie 2017, procuratura din Paris a anunțat lansarea unei anchete judiciare împotriva Renault, proprietarul Dacia fiind suspectat că ar fi înșelat testele antipoluare în cazul unor modele diesel.

Renault a negat în mod repetat că ar fi fraudat testele de mediu.

Grupul francez Renault a preluat compania Automobile Dacia în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto low-cost din Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
dacia
diesel
auto
volkswagen
banca europeană de investiții
teste mediu
ploluare
emisii