Boeing va efectua ultima livrare a unui avion 747, care a dominat cerul timp de peste cinci decenii

Boeing va efectua ultima livrare a unui avion 747, care a dominat cerul timp de peste cinci decenii
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 ian 2023

Dominația de peste cinci decenii a avionului jumbo Boeing 747 va lua sfârșit după aproape cinci decenii, avionul fiind înlocuit de aeronave mai eficiente, relatează Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ultimul Boeing Jumbo comercial va fi livrat marți, companiei Atlas Air, în versiunea cargo, la 53 de ani după ce silueta în formă de cocoașă, recunoscută instantaneu, a lui 747 a atras atenția globală ca un avion de pasageri al operatorului Pan Am, scrie News.ro

Ford Motor recheamă 462.000 de vehicule din întreaga lume, pentru o defecțiune la camera video din spate CITEȘTE ȘI Ford Motor recheamă 462.000 de vehicule din întreaga lume, pentru o defecțiune la camera video din spate

”La sol este impresionant, impunător”, a spus Bruce Dickinson, solistul trupei Iron Maiden, care a pilotat un 747 special, poreclit ”Ed Force One”, în timpul turneului trupei britanice de heavy metal din 2016.

”Și în aer este surprinzător de agil. Pentru acest avion masiv, îl poți manevrea în jur, dacă trebuie.”

Conceput la sfârșitul anilor 1960 pentru a satisface cererea de călătorii în masă, primul avion de linie cu două culoare, cu corp larg, din lume a devenit cel mai luxos avion din lume.

”Acesta a fost avionul care a introdus zborul pentru clasa de mijloc în SUA. Înainte de 747, o familie din clasa de mijloc nu putea zbura din SUA în Europa la un preț accesibil”, a declarat CEO-ul Air France-KLM, Ben Smith.

Acest avion și-a pus amprenta și asupra afacerilor globale, simbolizând războiul și pacea, de la postul de comandă nucleară ”Doomsday Plane” al Americii până la vizitele papale cu avioane 747 închiriate, poreclite Shepherd One.

Acum, două avioane 747 livrate anterior sunt echipate pentru a înlocui avioanele prezidențiale americane cunoscute la nivel global sub numele de Air Force One.

Record de pasageri pe Aeroportul Iași: peste 1,5 milioane de îmbarcări și debarcări în 2022. Un nou terminal, gata la finele anului CITEȘTE ȘI Record de pasageri pe Aeroportul Iași: peste 1,5 milioane de îmbarcări și debarcări în 2022. Un nou terminal, gata la finele anului

În calitate de însoțitor de bord Pan Am, Linda Freier a servit pasageri diverși, de la Michael Jackson la Maica Tereza.

"A fost o diversitate incredibilă de pasageri. Oameni care erau bine îmbrăcați și oameni care aveau foarte puțin și cheltuiau tot ce aveau pe acel bilet", a spus Freier.

Când primul 747 a decolat de la New York pe 22 ianuarie 1970, după o întârziere din cauza unei defecțiuni a motorului, a dublat cu mult capacitatea avionului, la 350-400 de locuri, remodelând, la rândul său, designul aeroporturilor.

Inovațiile care au dus la apariția 747 i-au marcat și sfârșitul, deoarece progresele au făcut posibil ca avioanele cu două motoare să îi reproducă autonomia și capacitatea la un cost mai mic.

Cu toate acestea, avionul 777X, care va ocupa locul 747 în fruntea pieței de avioane, nu va fi gata cel puțin până în 2025, după întârzieri.

”În termeni de tehnologie impresionantă, capacitate mare, economie excelentă... (777X) face, din păcate, ca 747 să pară învechit”, a spus directorul general al AeroDynamic Advisory, Richard Aboulafia.

Cu toate acestea, cea mai recentă versiune, 747-8, este pregătită să zboare ani de zile, în special ca avion de marfă, după ce a supraviețuit avionului de pasageri cu etaj A380 al Airbus.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
747