Boeing va plăti 50 de milioane de dolari familiilor victimelor provocate de prăbușirea a două aeronave 737 MAX

Boeing va plăti 50 de milioane de dolari familiilor victimelor provocate de prăbușirea a două aeronave 737 MAX
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 iul 2019

Boeing va plăti jumătate dintr-un fond de 100 de milioane de dolari creat după prăbușirea a două avioane 737 MAX familiilor victimelor și a angajat un reputat expert american în domeniul compensațiilor pentru a coordona alocarea banilor, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Anunțul referitor la angajarea expertului Ken Feinberg a avut loc cu câteva minute înainte de audierea în Camera Reprezentanților a lui Paul Njoroge, care în urma prăbușirii unui avion 737 MAX al companiei Ethiopian Air, în luna martie, și-a pierdut cei trei copii, soția și soacra, scrie News.ro

Expertul a declarat că echipa sa ”va începe imediat să redacteze un protocol pentru solicitările de compensații din partea celor eligibili”, iar prima întâlnire cu oficiali Boeing din Chicago va avea loc în această săptămână, la Washington.

Parchetul Parisului cere un proces împotriva Air France și o abandonare a procedurilor contra Airbus în urma anchetei cu privire la prăbușirea zborului Paris-Rio AF447 în 2009 CITEȘTE ȘI Parchetul Parisului cere un proces împotriva Air France și o abandonare a procedurilor contra Airbus în urma anchetei cu privire la prăbușirea zborului Paris-Rio AF447 în 2009

Feinberg a administrat numeroase fonduri de compensații, între care cel pentru victimele atentatelor din 11 septembrie 2001 din Statele Unite, deversarea de petrol de la platforma Deepwater Horizon din 2010, accidentele provocate de o defecțiune la cheia de contact în cazul unor automobile General Motors și numeroase atacuri armate produse în școli.

Aeronavele 737 MAX, care sunt cel mai bine vândut model al Boeing, au fost consemnate la sol în luna martie, în urma prăbușirii avionului companiei Ethiopian Airlines, după un accident similar produs în octombrie anul trecut în Indonezia. Cele două prăbușiri au provocat moartea a 346 de oameni.

Njoroge, în vârstă de 35 de ani, a declarat după audierea sa că nu credea că oamenii vor mai avea încredere în Boeing.

”Doriți să zburați cu acele avioane? Doriți ca și copiii voștri să zboare cu acele avioane? Eu nu mai am copii”, a afirmat Njoroge.

El a spus într-o subcomisie a Camerei Reprezentanților că ”încă are coșmaruri despre cum copiii lui se agață plângând de mama lor” în timpul zborului fatal.

Ford investește 215 milioane de dolari în Africa de Sud și majorează numărul de angajați CITEȘTE ȘI Ford investește 215 milioane de dolari în Africa de Sud și majorează numărul de angajați

Njoroge, care ss-a născut în Kenya dar trăiește în Canada, a spus că Boeing ”a acuzat piloții nevinovați, care nu au știut și nu li s-a dat nicio informație referitoare la sistemul defect MCAS care poate să treacă peste acțiunile piloților”.

Boeing nu a răspuns la întrebările exprimate de Njoroge dar a afirmat într-un comunicat: ”regretăm sincer pierderea de vieți din ambele accidente și ne pare rău cu adevărat de impactul asupra familiilor și apropiaților celor aflați la bord”.

Un oficial al Boeing a declarat luna trecută că, după apariția unui nou defect software, compania nu va efectua o actualizare a sofware-ului MCAS și o revizuire a trainingului până în septembrie, ceea ce înseamnă că avioanele nu vor fi puse în circulație înainte de luna noiembrie cel mai devreme. Companiile aeriene americane au anulat zboruri până la începutul lui noiembrie, ca rezultat al consemnării avioanelor 737 MAX.

Administratorul în exercițiu al Federației Federale pentru Aviație, Dan Elwell, a declarat miercuri, pentru Fox Business Network, că agenția a realizat numeroase progrese de la consemnarea avioanelor.

“Am descoperit unele anomalii și am cerut Boeing să le elimine”, a spus Elwell, refuzând să ofere un termen pentru revenirea avionului în serviciu.

“ 737 MAX nu va zbura până nu va trece printr-o evaluare intensă”, a spus Elwell, adăugând că a petrecut câteva ore cu Njoroge, într-o întâlnire recentă.

Boeing a anunțat pe 3 iulie că va oferi 100 de milioane de dolari, pe parcursul mai multor ani, autorităților locale și organizațiilor non-profit, pentru a ajuta familiile și comunităților afectate de prăbușirile din Indonezia și Ethiopia.

Feinberg, care va administra fondul împreună cu avocata Camille Biros, a declarat că restul de 50 de milioane de dolari din acest fond va fi alocat proiectelor guvernamentale și comunitare.

Boeing a reiterat miercuri că banii distribuiți prin acest fond nu au legătură cu rezultatul proceselor. Compania este ținta unei serii de procese intentate de familiile victimelor ambelor prăbușiri.

Anunțul inițial al Boeing referitor la fondul de 100 de milioane de dolari a fost primit cu indignare de unele familii ale victimelor, care au descris oferta drept un artificiu de publicitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
737 max