Carlos Tavares a început „curățenia” la Fiat Chrysler - a descoperit diferențe mari de costuri de producție între Italia și Franța

Carlos Tavares a început „curățenia” la Fiat Chrysler - a descoperit diferențe mari de costuri de producție între Italia și Franța
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 mar 2021

La scurt timp după fuziunea celor două mari companii auto, PSA Group și FCA, Carlos Tavares a început „curățenia” în cadrul Fiat Chrysler, companie pe care abia acum o descoperă cu adevărat. El a descoperit diferențe mari de costuri de producție între Italia și Franța.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șeful Stellantis, Carlos Tavares, a transmis sindicatelor italiene că uzina în care este produs modelul Maserati Levante are un cost pe mașină în producția directă de 3.300 de euro, în timp ce o uzină a PSA din Franța are un cost de 1.400 de euro, pentru același tip de mașină. El le-a spus sindicaliștilor că va lucra îndeaproape cu ei pentru a reface competitivitatea uzinelor italiene, potrivit unor informații din timpul întâlnirilor, citate de Automotive News.

Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online

Carlos Tavares a vizitat două uzine ale FCA din Italia, unde s-a întâlnit cu sindicaliștii. El a spus că nu a găsit probleme cu costurile muncii, adică salariile, ci cu costurile de producție, la modele care nu se vând în volumele prevăzute de companie.

Sindicatele italiene din uzinele Fiat au fost îngrijorate că fuziunea va aduce șomaj, însă Tavares a spus răspicat în cadrul conferinței de lansare că nu va închide nicio fabrică în Europa în urma acestei fuziuni. El a mai spus că, în ecuația afacerii pe care o conduce, costurile cu munca nu sunt cele mai mari și nu există motive să reducă personalul.

Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online? CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?

Exemplele lui Tavares au continuat și cu alte modele. Noul Fiat 500, electric, asamblat în uzina din Mirafiori, are un cost direct de producție de 1.200 de euro, comparativ cu Opel Corsa-e, produs în Spania, care are un cost de producție de 500 de euro.

Reprezentanții Stellantis au explicat aceste costuri, precizând că includ salariile, amortizarea R&D, cheltuielile cu uneltele și cele structurale ale uzinei, precum și factura la energie.

VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istorică CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istorică

Specialiștii consultați de Automotive News au explicat că aceste costuri ajung la circa 20% la costurile totale de producție ale unui automobil, iar la unul premium sau de lux reprezintă chiar 35% din costurile totale, din cauza volumelor mici. Diferența de până la 80% este reprezentată de materialele și componentele folosite în producția mașinii. Din cei 20 – 35% care sunt costuri directe, doar 5% reprezintă costul cu forța de muncă.

Carlos Tavares a reasigurat angajații, sindicatele, că nu este preocupat de salarii, care sunt chiar mai mari în Franța, ci de celelalte costuri, care generează îngrijorare privind viitorul unora dintre uzinele italiene. Este vorba despre Grugliasco, o mică uzină ce a aparținut carosierului Bertone, care ar putea fi închisă din motive de eficiență, iar angajații să fie duși la uzina din Mirafiori, aflată la 3,5 km distanță. Aici se produce Maserati Ghibli și Quattroporte, cu un cost de producție direct de 6.000 de euro pe mașină. FCA a investit aici 500 milioane de euro, pentru modernizare, în 2012, pentru a duce capacitatea de producție la 30.000 de unități anual însă în ultimii doi ani au fost produse doar aproximativ 6.000 de automobile anual.

viewscnt
Afla mai multe despre
carlos tavares
stellantis
psa
fca
uzine auto italia
costuri productie auto
maserati