Cîțu pregătește scoaterea mașinilor vechi de pe stradă: Ne-am asumat la CE un mecanism prin care să-i demotivăm pe cei care aduc mașini second hand în România. Nu trebuie să fie o taxă

Cîțu pregătește scoaterea mașinilor vechi de pe stradă: Ne-am asumat la CE un mecanism prin care să-i demotivăm pe cei care aduc mașini second hand în România. Nu trebuie să fie o taxă
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 mai 2021

Florin Cîțu a declarat că, în cadrul negocierilor pentru PNRR, Guvernul și-a asumat măsuri cu privire la reducerea importurilor de mașini second-hand în România. Premierul spune că Guvernul va adopta în perioada următoare un mecanism pentru „a-i demotiva” pe cei care aduc în România automobile poluante. „Vom descuraja oamenii să mai cumpere mașini second hand prin motivație pozitivă”, a spus Cîțu.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Profit.ro a relatat anterior că autoritățile încă încearcă să introducă o taxă auto, deși pentru un astfel de sistem a fost obligat de UE să restituie banii șoferilor.

"Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România mașini poluante. Încă nu știm cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă mașini la mâna a doua în România", a spus Cîțu la Digi 24.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25% CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25%

"Aici trebuie să fim foarte atenți cum punem lucrurile în perioada următoare. Intră în strategia de reducere a emisiilor de carbon.

Vom vedea ce metodă găsim, poți să creezi și motivații pozitive. Asta cu taxele... eu de când am venit am spus că nu vreau să bag taxe și m-am ținut de cuvânt. Mi s-a spus „vei avea probleme cu banii la buget”, „nu vei putea să ții lucrurile în frâu”... Ei, uitați-vă că am reușit. Și este al doilea an. Premieră în ultimii 30 de ani, nu am modificat nimic la codul fiscal, nu creștem taxe, ba, mai mult, am reușit un lucru în premieră, în ultimii 30 de ani – conformarea voluntară a crescut. Am arătat că atunci când păstrezi taxele și ai predictibilitate, oamenii plătesc taxe mai mult decât înainte. Deci gradul de conformare voluntară a crescut.

Vom descuraja oamenii să mai cumpere mașini second hand prin motivație pozitivă. Uitați-vă la programul Rabla. Programul Rabla este o motivație pozitivă. Creăm un mecanism prin care oamenii sunt motivați să-și ia o mașină nouă.

În ceea ce privește rovinieta, este o propunere pe care o vom discuta în detaliu cu experții Comisiei Europene de a lega de kilometri parcurși, greutate și alți indicatori", a adăugat premierul.

În februarie, ministrul Mediului, Barna Tanczos, a declarat că nu va fi lansată o dezbatere despre introducerea unei taxe auto, în România, dar se poate discuta despre o taxă de poluare care este aplicabilă în mai multe țări din Uniunea Europeană.

viewscnt
Afla mai multe despre
florin cîțu
masini second hand