Companiile aeriene nu sunt obligate să acorde compensații pasagerilor dacă zborul este deviat și aterizează pe un alt aeroport decât era programat inițial, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene, transmite Reuters.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Un pasager al Austrian Airlines a solicitat acestei companii aeriene o compensație forfetară de 250 de euro din cauza devierii zborului său pe ruta Viena-Berlin. În timp ce acest zbor trebuia inițial să aterizeze pe aeroportul Berlin Tegel, din cauza condițiilor meteo nefavorabile acest zbor a aterizat în cele din urmă pe aeroportul Berlin Schonefeld cu o întârziere de aproape o oră. În timp ce aeroportul Berlin Tegel este situat în landul Berlin, aeroportul Berlin Schonefeld este situat în landul vecin Brandenburg, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)Prin hotărârea pronunțată joi, "Curtea de Justiție statuează că devierea unui zbor către un aeroport care deservește același oraș, aceeași aglomerație urbană sau aceeași regiune nu conferă pasagerului un drept la o compensație în temeiul anulării zborului", au decis judecătorii de la CJUE. "Pasagerul dispune, în principiu, de un drept la o compensație forfetară atunci când ajunge la destinația sa finală, și anume aeroportul de destinație prevăzut inițial sau o altă destinație apropiată convenită cu pasagerul, cu trei ore sau mai mult după ora de sosire prevăzută inițial", au adăugat judecătorii.
Pe de altă parte, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că transportatorul aerian "trebuie să ofere din proprie inițiativă pasagerului suportarea costului transferului spre aeroportul de destinație prevăzut inițial sau, dacă este cazul, spre o altă destinație apropiată convenită cu acesta". În cazul în care compania aeriană nu își respectă obligația de suportare a acestui cost, pasagerul are dreptul la rambursarea sumelor pe care le-a plătit și care, având în vedere împrejurările proprii fiecărei spețe, se dovedesc necesare, adecvate și rezonabile pentru a remedia deficiența companiei aeriene, au apreciat judecătorii de la CJUE.