Curtea Europeană de Justiție a condamnat Germania pentru nivelul ridicat de noxe de la mașini

Curtea Europeană de Justiție a condamnat Germania pentru nivelul ridicat de noxe de la mașini
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 iun 2021

Germania a fost condamnată de Curtea Europeană de Justiție pentru depășirea limitelor stabilite de UE la gaze toxice, respectiv dioxid de azot, în mai multe locuri din țară, timp de mai mulți ani. Comisia cere acum Germaniei să interzică diesel-urile vechi.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Germania a încălcat legislația europeană privind emisiile de NO2, în mai multe orașe din țară, a stabilit CJUE, într-un proces deschis de Comisia Europeană și care viza perioada 2010 – 2016, scrie presa din Germania. Reprezentanții industriei auto din această țară susțin că sentința este anacronică, pentru că situația s-a schimbat radical în ultimii ani.

VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități

Chiar dacă în ultimii ani Germania a reușit să-și îmbunătățească calitatea aerului, în special datorită pandemiei, procesul a fost deschis în baza unor măsurători făcute în 2016. La acel moment, erau depășite valorile în 90 de orașe, care în 2019 mai rămăseseră doar 25, iar în 2020, doar în șase orașe, după cum arată datele publicate de autoritățile germane.

Acțiunea Comisiei Europene a fost inițiată în 2018, motivația fiind că Germania nu a luat nicio măsură, deși limitele au fost depășite sistematic, timp de șase ani, fără ca vreo măsură să fie luată. Decizia Curții de Justiție confirmă acuzațiile CE și spune că Germania a încălcat prevederile Directivei Clean Air a UE. „Nicio măsură corespunzătoare nu a fost luată pentru a se asigura conformarea cu valorile limită ale NO2 în toate zonele, din 11 iunie 2010”, se arată în decizie.

Argumentul Germaniei, potrivit căruia Comisia Europeană a contribuit prin slaba adminsitrare la această situație, a fost respins. Printre altele, reprezentanții Germaniei au susținut că standardele de emisii Euro 5 s-au dovedit a fi problematice de aplicat.

Piața de autoturisme își revine greu: creștere de numai 15%, în luna mai. România rămâne deocamdată pe minus, după 5 luni CITEȘTE ȘI Piața de autoturisme își revine greu: creștere de numai 15%, în luna mai. România rămâne deocamdată pe minus, după 5 luni

Dioxidul de azot este un gaz toxic, produs de motoarele cu ardere internă, dar și de multiple fabrici, cum ar fi turnătoriile.

Chiar dacă sentința nu include eventuale sancțiuni, Uniunea Europeană poate cere anumite acțiuni. În cazul Germaniei, Comisia Europeană a solicitat Germaniei să facă orice este posibil pentru reducerea valorilor de NO2 sub limitele impuse. „Cu cât mai mare este depășirea, cu atât mai urgente trebuie să fie intervențiile”, spune CE. O intervenție în cazul mașinilor diesel vechi ar putea să contribuie la îmbunătățirea acestor valori. Reprezentanții UE au spus că Germania are mână liberă să facă orice dorește pentru a reduce emisiile. Germania a interzis circulația mașinilor echipate cu motoare diesel vechi, în mai multe orașe, în perimetrul zonelor centrale, fiind printre primele țări care au luat o astfel de măsură.

În ultimii ani, zeci, poate sute de mii de automobile diesel cu norme Euro 3 și 4 au fost cumpărate de români, la prețuri foarte mici, devenind adevărate surse de poluare pentru România.

viewscnt
Afla mai multe despre
germania poluare
curtea europeană de justiție
noxe
no2