Damen Shipyards spune că va restaura sănătatea financiară a șantierului de la Mangalia și va reface numărul angajaților

Damen Shipyards spune că va restaura sănătatea financiară a șantierului de la Mangalia și va reface numărul angajaților
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 24 mar 2018

Constructorul olandez de nave Damen Shipyards s-a declarat satisfăcut de rezultatul negocierilor cu statul român în privința șantierului naval Mangalia, la care va prelua o participație de 49%, și a promis că va restaura “sănătatea financiară” a șantierului și va reface numărul angajaților.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

De ce este important: Ministerul Economiei a anunțat, joi, că a ajuns la un acord cu Damen privind șantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), pentru ca statul să redevină acționar majoritar la șantierul din Mangalia, cu o participație de 51%, iar olandezii să dețină restul de 49%.

Mai este interesant de știut că: Damen se înțelesese anterior cu sud-coreeni de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering ca să preia pachetul majoritar de 51% deținut de aceștia la șantierul Mangalia, tranzacție evaluată la circa 26 milioane de dolari, însă Guvernul a anunțat că analizează excercitarea dreptului de preempțiune asupra participației, pentru a redeveni unicul proprietar al șantierului.

VIDEO PREMIERĂ Prima cursă de pasageri fără escală între Australia și Europa CITEȘTE ȘI VIDEO PREMIERĂ Prima cursă de pasageri fără escală între Australia și Europa

După negocieri cu reprezentanții Damen, partea română a fost de acord să renunțe la drepturile de preempțiune, urmând ca, ulterior, Damen să cesioneze, cu titlu gratuit, către stat, 2% din pachetul de acțiuni, astfel încât structura de acționariat a societății mixte care rezultă în urma asocierii să arate astfel: 51% statul român, prin intermediul Șantierului Naval “2 Mai” și 49% Damen Shipyards Group.

“Sperăm că renunțarea la dreptul de preempțiune va avea loc la adunarea acționarilor (de la Șantierul 2 Mai) din 30 martie. Acesta este principalul obstacol în procesul privind un parteneriat pe termen lung cu Guvernul României”, a spus, într-un comunicat, directorul general al Damen Shipyards, René H. Berkvens.

Berkvens a precizat că Damen va restaura “sănătatea financiară a șantierului, va reface numărul angajaților și va crește numărul de proiecte de top”.

EXCLUSIV Robert Turcescu intră pe piața imobiliară CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Robert Turcescu intră pe piața imobiliară

 

Situația economică: Șantierul Mangalia, cel mai mare constructor de nave din România, avea, la finele anului 2016, circa 2.400 de angajați proprii, la care se adaugă câteva mii de subcontractori. Șantierul a încheiat anul 2016 cu o pierdere de aproape 484 milioane de lei, față de un rezultat negativ de peste 515 milioane de lei în anul anterior. Cifra de afaceri a crescut de la 2,01 miliarde de lei la 2,05 miliarde de lei.

Între timp, Damen “va facilita o tranziție lină și va păstra resursele talentate și calificate în poziții semnificative”, a adăugat șeful constructorului olandez.

Grupul Damen este prezent în România din 1999, prin intermediul șantierului omonim de la Galați, în prezent cel mai mare șantier al olandezilor dintre cele 33 controlate la nivel internațional.

viewscnt
Afla mai multe despre
damen
mangalia
daewoo mangalia
acord
negocieri
ministerul economiei