Efectele crizei semiconductorilor, care a impactat Dacia și Ford, se propagă. TRIGO România: Am început anul cu afaceri sub ceea ce ne-am propus, din cauza crizei semiconductorilor; sperăm ca în partea a doua a anului lucrurile să revină la normal

Efectele crizei semiconductorilor, care a impactat Dacia și Ford, se propagă. TRIGO România: Am început anul cu afaceri sub ceea ce ne-am propus, din cauza crizei semiconductorilor; sperăm ca în partea a doua a anului lucrurile să revină la normal
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 13 apr 2021

Efectele crizei semiconductorilor, care a obligat Dacia și Ford să sisteze producția pentru mai multe zile, se propagă în industria auto, afectând atât producătorii de componente, cât și serviciile conexe: compania TRIGO, cel mai mare furnizor de servicii de evaluare a calității, cu afaceri de circa 10 milioane de euro, a început anul cu încasări mai mici cu 10% față de nivelul bugetat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

“Undeva la 10% din ce ne-am așteptam nu avem, pentru că lipsa componentelor afectează clienții din domeniul auto, o industrie cu care noi suntem foarte conectați. Este o problemă majoră, desigur nu doar în România, și se estimează că în a doua parte a anului lucrurile vor reveni la normal”, a declarat pentru Profit.ro Ovidiu Vegheș, country managerul TRIGO România.

Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025 CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025

Cei mai mari clienți ai companiei din grupul francez TRIGO, prezent pe piața locală de 15 ani, sunt constructorii auto Dacia și Ford, alături de marii producători de subansamble, precum Continental, Bosh, Hella și Autoliv.

În 2019, compania specializată în servicii de evaluare a calității pentru industriile auto, aerospațială, feroviară și transport de mare tonaj, a avut o cifră de afaceri de 57,6 milioane lei (12,1 milioane euro) și un profit de 5,1 milioane lei.

Pandemia COVID și lockdown-ul din martie-mai 2020 au dus la o scădere a veniturilor companiei cu 15-18% pe ansamblul anului trecut, față de 2019.

Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania

TRIGO estimează că rezultatele din 2021 se vor plasa, de asemenea, sub nivelul înregistrat înainte de începerea pandemiei.

Industria auto din întreaga lume este afectată de criza semiconductorilor: în vara anului trecut, producătorii de microcipuri au transferat către industria de gadget-uri o mare parte din producția destinată initial constructorilor de mașini. Sectorul auto și-a revenit însă mai rapid față de cele mai optimiste așteptări, iar acum producătorii de chip-uri nu pot acoperi cererea mare din ambele domenii.

Dacia a fost obligată astfel să oprească producția pentru cinci zile în februarie și vor urma alte șapte zile de pauză în aprilie. Și Ford a anunțat o decizie similară, care a afectat pentru opt zile uzina de la Craiova, în februarie.

Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală

În 2019, TRIGO a cumpărat furnizorul român de servicii de consultanță tehnică și instruire a angajaților EMC Consulting, tranzacția făcând parte din strategia grupului privind diversificarea business-ului, atât în România, cât și la nivel global.

Planurile TRIGO vizează în continuare, pe lângă dezvoltarea organică, eventuale noi achiziții: “Suntem deschiși și am inițiat discuții în acest sens, dar nu știu dacă se va ajunge la ceva concret”, spune Vegheș.

TRIGO este prezent pe piața românească din anul 2006, având în prezent 640 de angajați și birouri în 8 orașe (Arad, Brașov, București, Cluj-Napoca, Craiova, Pitești, Sibiu și Timișoara).

Înființat în 1997 la Nanterre, în apropiere de Paris, TRIGO are mai mult de 10.000 de angajați la nivel global și afaceri anuale de peste 420 milioane de euro. Grupul este prezent în peste 25 de țări și deservește circa 8.000 de clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
trigo
afaceri
semiconductori