EXCLUSIV Dacia pregătește schimbarea motoarelor pe benzină: „Suntem într-o perioadă de tranziție”. Dealerii mărcii din alte țări nu mai primesc comenzi pentru 1.2 TCe

EXCLUSIV Dacia pregătește schimbarea motoarelor pe benzină: „Suntem într-o perioadă de tranziție”.  Dealerii mărcii din alte țări nu mai primesc comenzi pentru 1.2 TCe
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 apr 2018

Dacia urmează să scoată din ofertă motorul 1.2 TCe și posibil și 1.6, ambele pe benzină, pentru noul Duster, după ce Renault a început să introducă noul propulsor 1.3 TCe, un motor mai fiabil, dar și mai economic, pe unele piețe acest proces fiind deja inițiat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

De ce este important: Motorul 1.2 TCe, folosit de toate mărcile Alianței Renault Nissan Mitsubishi, a avut mai multe probleme de fiabilitate, fiind cunoscut pentru faptul că pierde ulei și din acest motiv există riscul unei defecțiuni majore, în cazul în care clienții nu completează mai des nivelul optim de ulei.

Dealerii Dacia din Polonia nu mai primesc comenzi pentru motorul 1.2TCe, pentru noua generație Duster, motivul fiind introducerea unui viitor motor, propulsorul 1.3 TCe, lansat la sfârșitul anului trecut de Renault și introdus pentru început pe modele ale mărcii franceze. Pe piața din Germania, modelul 1.2 TCE de 125 CP poate fi comandat doar în configurații prestabilite, ceea ce înseamnă că sunt vândute doar modele aflate pe stoc. De asemenea, unele modele din gamă, cum sunt Dokker sau Lodgy, nu mai pot fi comandate cu motorul 1.6 benzină, pe unele piețe.

În România, dealerii primesc în continuare comenzi pentru motoarele actuale pe benzină, dar unul dintre aceștia a precizat pentru Profit.ro că aceste motorizări beneficiază de un discount de 500 de euro, în momentul de față.

Reprezentanții uzinei Dacia de la Mioveni au comunicat, de asemenea, pentru Profit.ro că producția Duster se derulează în mod normal, cu toate configurațiile de la lansare.

În luna decembrie, reprezentanții Renault au declarat în exclusivitate pentru Profit.ro că motorul 1.3 TCe nu va echipa modele Dacia în 2018. Dacă lucrurile s-au schimbat, încă nu se știe oficial. Acum, cei de la Renault au precizat, într-un răspuns la întrebările Profit.ro referitor la aceste schimbări, că „în Grupul Renault, inclusiv Dacia, suntem în prezent într-o perioadă de tranziție pentru a adapta gama de motoare la evoluția normelor [n.red. de emisii]”.

Constructorii de automobile se confruntă în acest moment cu o presiune extrem de mare în privința emisiilor generate de mașinile pe care le vând. Ei nu au voie să depășească limitele impuse pentru întreaga flotă vândută, astfel că orice motor care emite noxe peste medie trebuie să fie compensat de un motor cu emisii foarte scăzute. În caz contrar, fiecare depășire a normelor este sancționată financiar de Comisia Europeană.

Renault Technologie Roumanie are un nou director. Românul Alexander Simionescu, venit de la Siemens, îl înlocuiește pe francezul Pascal Candau, promovat vicepreședinte al Alianței CITEȘTE ȘI Renault Technologie Roumanie are un nou director. Românul Alexander Simionescu, venit de la Siemens, îl înlocuiește pe francezul Pascal Candau, promovat vicepreședinte al Alianței

Pe de altă parte, motorul 1.2 TCe, folosit de toate mărcile Alianței Renault Nissan Mitsubishi, a avut mai multe probleme de fiabilitate, fiind cunoscut pentru faptul că pierde ulei și din acest motiv există riscul unei defecțiuni majore, în cazul în care clienții nu completează mai des nivelul optim de ulei.

Motorul 1.3 TCe, lansat de Renault cu câteva luni în urmă și introdus pe gama Scenic în acest an, are trei versiuni de putere, 115 CP, 140 CP și 160 CP.

Dacia Duster, lansată în oferta dealerilor la sfârșitul anului trecut, are în acest moment două versiuni de echipare pentru motoarele pe benzină, 1.6 Sce, 115 CP, la 12.992 euro, și 1.2 TCe, 125 CP, la 14.142 euro. Pentru tracțiunea 4x4, prețul cu acest motor începe de la 15.792 euro. Cea mai ieftină echipare Duster, Essential, cu motorul 1.6 Sce, 115 CP, costă, fără nicio reducere, 12.350 euro, și are o gamă de echipamente destul de redusă (fără aer condiționat, fără geamuri electrice spate etc), fiind din acest motiv foarte puțin solicitată de clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
1.2 tce
motor benzină
duster