FOTO Face-lift tehnologizat pentru Ford Fiesta, cu full-hibrid și fără diesel, disponibil pentru precomenzi în România

FOTO Face-lift tehnologizat pentru Ford Fiesta, cu full-hibrid și fără diesel, disponibil pentru precomenzi în România
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 sep 2021

Ford a făcut o actualizare, mai ales din punct de vedere al tehnologiilor de conectare, la motoare, dar și estetic, pentru modelul de clasă B, Fiesta, fiind deschise deja precomenzile și pe piața din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Un face-lift este o actualizare obișnuită pentru orice automobil, însă cei de la Ford au decis să aducă actuala generație Fiesta, la patru ani de la lansare, la un nivel mult mai apropiat de cererea pieței, respectiv cu motoare „electrificate”, cu faruri cu LED standard, interior cu un nou display pentru instrumentarul de bord și o serie de tehnologii noi.

Aspectul modelului Fiesta s-a modificat puțin, dar esențial, pentru că noul design al farurilor include tehnologia LED în dotare standard, fiind oferite opțional farurile Matrix LED cu sistemul anti-orbire (Glare-Free High Beam). La partea frontală, o nouă grilă și un aspect redesenat, cu o capotă înălțată, schimbă semnificativ aspectul micului model Ford.

La interior, a fost introdus un panou de bord digital de 12,3 inci, în timp ce sistemul are acum, în premieră, sistemele Local Hazard Information și Wrong-Way Alert.

FOTO Face-lift tehnologizat pentru Ford Fiesta, cu full-hibrid și fără diesel, disponibil pentru precomenzi în România

La capitolul motorizări, noua ofertă cuprinde propulsorul mild hybrid de 48 de volți Ford EcoBoost Hybrid, cu cutia automată în șapte rapoarte Powershift. Motorul este echipat cu un alternator/generator care recuperează și stochează energia în bateria de 48V, dar funcționează și ca motor, oferind un cuplu suplimentar motorului pe benzină. De asemenea, este prezent hibridul de 1.0 litri, cu 125 și 155 CP, cu cutie manuală în 6 trepte și un consum de 4,9 litri/100 km, cifre care sunt mai bune, potrivit producătorului, cu până la 10% comparativ cu motorul non-hibrid similar. Acest motor poate fi comandat și cu o cutie automată Powershift cu șapte trepte, cu consum de 5,2 l/100 km. Rămâne disponibil și motorul clasic deja, 1.0 litri, benzină, de 100 CP. Nicio vorbă, în schimb despre diesel, ceea ce înseamnă că Ford a decis să urmeze trendul pieței și să renunțe la această motorizare.

De asemenea, a fost prezentată noua Fiesta ST, dezvoltată de divizia Ford Performance. Aceasta este echipată cu motor 1.5 litri EcoBoost, de 200 CP, cu cuplu maxim de 320 Nm. Echipată cu amortizoare Tenneco, twin-tube, cu diferențial cu alunecare limitată Quaife, dar și cu modul Track, care dezactivează controlul tracțiunii și setează ESC pentru circuit, Fiesta ST reușește să accelereze de la 0-100 km/h în 6,5 secunde și să atingă o viteză maximă de 230 km/h.

VIDEO 3000 de mașini BMW noi-nouțe, abandonate fără stăpân într-o parcare CITEȘTE ȘI VIDEO 3000 de mașini BMW noi-nouțe, abandonate fără stăpân într-o parcare

Sistemele de asistență ale lui Fiesta face-lift includ Pilot Automat Adaptiv cu Stop & Go și Recunoașterea Indicatoarelor de Viteză, care poate opri complet mașina și o poate reporni, în traficul aglomerat (doar cu transmisia Powershift).

La nivel de conectivitate, Fiesta asigură o actualizare în timp real pentru sistemul de navigație, oferind și alerte privind situațiile speciale din trafic. Telefoanele mobile se pot conecta cu sistemul SYNC 3, compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, cu un display de 8 inci. Opțional, sunt disponibile spațiul de încărcare wireless pentru telefon, precum și sistemul audio Bang & Olufsen cu 10 boxe, subwoofer și amplificator digital.

Mașina este disponibilă deocamdată pentru precomenzi (rezervări), pentru clienții din România, urmând ca livrările și comenzile propriu-zise să fie deschise în 2022.  Ford a anunțat prețul cu tot cu subvenția Rabla: 11.300 euro pentru 1.1 Benzină 75 CP, cutie manuală. Primele mașini vor sosi în România, în februarie 2022.

FOTO Face-lift tehnologizat pentru Ford Fiesta, cu full-hibrid și fără diesel, disponibil pentru precomenzi în România

viewscnt
Afla mai multe despre
ford fiesta facelift
fiesta hibrid
ford fiesta st