FOTO Renault Megane eVision, crossover sau hatchback electric? „Am încălcat regulile, acesta este doar începutul”

FOTO Renault Megane eVision, crossover sau hatchback electric? „Am încălcat regulile, acesta este doar începutul”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 oct 2020

Lansarea primului automobil electric al mărcii Dacia a umbrit cealaltă noutate a grupului Renault din această toamnă, conceptul care a preluat numele Megane pentru a-l duce către lumea electrică. Prezentat chiar de CEO-ul Luca de Meo, prototipul a stat lângă Dacia Spring pentru a ilustra viitorul electric al grupului francez.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Renault Megane eVision este primul model pe care marca franceză îl dezvoltă pe platforma CMF-EV a Alianței Renault Nissan, pe care japonezii au dezvoltat deja SUV-ul Ariya. Spre deosebire de modelul japonez, Renault a ales un alt drum, mai potrivit pentru Europa. Dacă Ariya are 4 metri și 60 de centimetri, modelul care se va naște din conceptul Megane eVision va avea doar 4,21 metri, o diferență mare, care va duce acest model în partea inferioară a segmentului compact.

Și diferența de ampatament dintre cele două, de circa 7 centimetri, va genera diferenței esențiale de confort. Însă ceea ce este mai puțin clar este tipul de caroserie pe care noul model o va avea.

În anunțul transmis presei pe 1 octombrie, Renault anunța că va fi prezentat „viitorul crossover electric”, însă două săptămâni mai târziu, în ziua lansării, noțiunea de crossover a dispărut complet.

FOTO Renault Megane eVision, crossover sau hatchback electric? „Am încălcat regulile, acesta este doar începutul”

FOTO Renault Megane eVision, crossover sau hatchback electric? „Am încălcat regulile, acesta este doar începutul”

Designul noului concept-car este unul cu trăsături de crossover, dar dacă privim la dimensiuni observăm că lungimea prototipului - despre care Luca de Meo a spusă că reprezintă 95% din viitorul model de serie - este cu 15 cm mai mică decât cea a generației actuale a Megane și cu numai 5 cm mai mică decât cea a principalului competitor, VW ID.3. Înălțimea este de 1,5 metri, mai mare decât cea a unui hatchback obișnuit, dar nu la fel de mare ca a unui SUV.

În descrierea modelului se încearcă o explicație a acestui concept inedit: „Combinând elemente de stil ale mașinilor de oraș, SUV-urilor și chiar coupe-urilor, Megane eVision este, totuși, un hatchback dinamic cu noi dimensiuni”. Poate fi vorba despre o reașezare a acestui model, în ultimul moment, în raport cu principalii competitori, respectiv VW. Până la urmă, Luca de Meo vine din VW Group și a avut acces la cifre importante din acest punct de vedere.

FOTO Renault Megane eVision, crossover sau hatchback electric? „Am încălcat regulile, acesta este doar începutul”

Revenind la noul concept propus de Renault, indiferent dacă va fi considerat crossover sau hatchback, dacă va fi denumit Megane sau va primi un nou nume, noul automobil al francezilor va ataca direct un segment popular, începând cu 2021. Mai exact, premiera modelului de serie va avea loc peste aproximativ un an, iar intrarea în producție se va petrece la finalul lui 2021, cu livrări în 2022. Teoretic, este prea devreme pentru a spune că devine noua generație a lui Megane, care ar trebui să fie prezent pe piață cel puțin până la finalul lui 2023.  Însă nimic nu este imposibil, iar noua strategie, pe care Luca de Meo o va prezenta în luna ianuarie, ar putea să se bazeze pe o generație electrică a noului Megane.

Dacia depășește Renault în materie de siguranță, cu noul Spring: șasiu întărit și sisteme de asistență pasivă. Nu intrăm însă în cursa pentru 4 – 5 stele EuroNCAP. Estimarea de preț CITEȘTE ȘI Dacia depășește Renault în materie de siguranță, cu noul Spring: șasiu întărit și sisteme de asistență pasivă. Nu intrăm însă în cursa pentru 4 – 5 stele EuroNCAP. Estimarea de preț

Din punct de vedere al grupului motopropulsor, Renault a anunțat că va folosi un motor de 160 kW (o putere de 217 CP) și 300 Nm, ceea ce anunță performanțe serioase pentru acest automobil. Bateria propusă este una de 60 kW, cu un charger ce va permite încărcarea pe stații AC sau DC, de 22 kW sau 130 kW. Renault nu spune nimic despre autonomia acesteia, care ar trebui să fie undeva la aproximativ 400 de km, însă este evident că, în versiunea de serie, mașina va avea mai multe versiuni de baterii, cu autonomii și prețuri diferite.

„Grație noii noastre platforme a Alianței CMF-EV, am încălcat regulile dimensiunilor, utilității, designului și eficienței energetice pentru a imagina prototipul Megane e Vision. Am amplificat potențialul platformei pure electrice pentru a reinventa hatchback-ul clasic într-un mod emoțional. Cu cea mai subțire baterie de pe piață, cu o caroserie de 4,21 metri ce oferă spațiul unui vehicul de segment C, Megane eVision reinventează Megane, iar Renault reinventează Renault. Acesta este doar începutul; o întreagă nouă generație de vehicule electrice inovatoare va veni”, a declarat Luca de Meo la evenimentul de prezentare a conceptului.

FOTO Renault Megane eVision, crossover sau hatchback electric? „Am încălcat regulile, acesta este doar începutul”

 

viewscnt
Afla mai multe despre
renault electric
renault megane
renault megane evision