FOTO Renault prezintă primele prototipuri de vehicule cu hidrogen

FOTO Renault prezintă primele prototipuri de vehicule cu hidrogen
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 oct 2021

Compania Hyvia, un parteneriat al Renault și Plug Power, care are ca scop dezvoltarea vehiculelor cu hidrogen, dezvăluie primele prototipuri Master Van H2-Tech, vehicule comerciale propulsate cu pile de hidrogen.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Renault se alătură companiilor auto care lansează vehicule propulsate cu hidrogen, prin intermediul parteneriatului Hyvia, înființat în acest an cu cei de la Plug Power, companie specializată în sisteme de hidrogen. Parteneriatul a reușit într-un timp foarte scurt să prezinte primele prototipuri de vehicule de marfă, bazate pe modelul de serie Renault Master. Noile modele au un volum de transport de 12 metri cubi și o autonomie de până la 500 km, cu un singur rezervor de hidrogen. Renault anunță că o versiune de serie a acestui automobil va fi lansată anul viitor.

JD Agro Cocora continuǎ seria de proiecte de expansiune ambițioase CITEȘTE ȘI JD Agro Cocora continuǎ seria de proiecte de expansiune ambițioase

Renault Master Van H2-Tech este echipat cu pile de hidrogen de 30 kW, la care se adaugă o baterie de 33 kWh și patru rezervoare de hidrogen de 6 kg (despre care compania spune că vor fi asamblate în Franța, începând din acest an, așa cum se va întâmpla cu întregul lanț de producție și furnizori. Hyvia a prezentat și o stație de alimentare cu hidrogen, deocamdată sub formă de prototip dar care va fi produsă și ea în serie.

"Sunt mândru să dezvăluim primele noastre prototipuri pe bază de hidrogen. HYVIA este despre soluții de mobilitate care utilizează hidrogenul pentru o ofertă personalizată catre clienții noștri, răspunzând provocărilor specifice acestui tip de mobilitate. HYVIA va putea să își desfășoare întregul ecosistem în teritorii și flote profesionale pentru o mobilitate fără carbon. HYVIA se mișcă rapid, reunind punctele forte și abilitățile a doi lideri: Renault Group & Plug Power”, a declarat David Holderbach, CEO HYVIA.

Modelul Renault Master Van este fabricat în Franța, în uzina din Batilly, în timp ce motorul este produs în Cleon. Pila de combustibil va fi asamblată în uzina din Flins, iar rezervoarele de hidrogen vor fi fabricate de Faurecia.

Stația de hidrogen propusă va fi disponibilă cu 350 sau 700 de bari, cu o încărcare de 5 minute, și va folosi hidrogen produs pe loc, prin electroliza apei, sau livrat de la furnizori. Hidrogenul este comprimat în rezervoarele stației înainte de a fi livrat vehiculelor. Aceste stații vor fi disponibile pentru închiriere sau pentru vânzare.

Dacia a început livrările Spring în România. Peste 3.500 de unități vin în țară CITEȘTE ȘI Dacia a început livrările Spring în România. Peste 3.500 de unități vin în țară

Hyvia și-a propus să ofere un ecosistem complet de hidrogen, de la producția de hidrogen „verde” și distribuția acestuia, până la vehiculele echipate cu pile de combustibil.

Hyvia intenționează să mai lanseze prototipuri pe Master Chassic Cab H2-Tech, autoutilitară de 19 metri cubi, cu o autonomie de numai 250 km, și Master Citybus H2-Tech, microbuz urban, pentru 15 pasageri, cu autonomie de 300 km,

Partenerii Renault în acest proiect, Plug Power, sunt printre producătorii cunoscuți la nviel global de sisteme de celule fuel-cell de hidrogen și stații de alimentare cu hidrogen.

Propulsia cu hidrogen, sub forma pilelor fuel-cell, este cea mai curată formă de generare de energie electrică, fiind bazată pe reacția chimică a hidrogenului care se transformă în apă, cu ajutorul oxigenului și a electrozilor din celulă. Promovată intens de mai multe companii auto, ca sistem de propulsie al viitorului, tehnologia fuel-cell este criticată de unii dintre jucătorii importanți ai industriei auto, din cauza costurilor mari de producție dar și riscurilor ridicate de manipulare și transport ale hidrogenului.

FOTO Renault prezintă primele prototipuri de vehicule cu hidrogen

viewscnt
Afla mai multe despre
renault hidrogen
hyvia
master van h2
masini hidrogen