Franța susține fuziunea dintre FCA și PSA

Franța susține fuziunea dintre FCA și PSA
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 nov 2019

Chiar dacă nu mai este implicată atât de mult cum a fost în cazul negocierilor dintre Renault și FCA, Franța are, în cazul fuziunii dintre PSA Group și FCA, un interes destul de mare: acțiunile deținute la PSA și locurile de muncă din uzinele acestei companii.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Prim-ministrul Franței, Edouard Philippe, este de părere că sunt „argumente excelente” în propunerea de fuziune dintre francezii de la Peugeot SA și italienii de la Fiat Chrysler Automobiles, potrivit Automotive News. Statul francez deține 13,8% din PSA, în urma procesului de achiziție din 2014, când, alături de Dongfeng, au salvat compania de la dezastru. Familia Peugeot și-a pierdut poziția de acționar principal, rămânând cu 13,8%, din 25%. Spre deosebire, însă, de Reanult, unde controlează un pachet de voturi mai mare și are o influență în deciziile companiei, la PSA statul este mai retras. În urma fuziunii, acțiunile Franței în noua companie vor fi înjumătățite, aproape 7 procente. Cu toate acestea, tranzacția este susținută de guvern. Phillippe spune că este preocupat doar de „amprenta industrială” din Franța, a companiei PSA și de proiectul noii companii.Anterior, reprezentanții guvernului avertizaseră că vor monitoriza impactul tranzacției asupra locurilor de muncă. „Am mari speranțe că afacere se va întâmpla în condiții excelente”, a mai spus premierul francez.

Contribuția Nissan la profitul Renault scade drastic, în trimestrul al treilea CITEȘTE ȘI Contribuția Nissan la profitul Renault scade drastic, în trimestrul al treilea

În cazul negocierilor dintre Renault și FCA, pentru o fuziune în condiții absolut similare, Franța a blocat discuțiile, după ce pusese o serie de condiții care au fost acceptate de italieni. Motivarea celor din guvernul francez a fost că nu vor să pună în pericol relația Renault cu Nissan, în condițiile în care japonezii refuzau să susțină fuziunea.

Atunci, președintele FCA John Elkan a retras propunerea de fuziune și a acuzat Franța de incapacitate politică de a susține unirea dintre cele două companii.

În acest moment, potențiala fuziune a FCA și PSA se află într-o fază avansată, în care, potrivit anunțului făcut de ambele companii, se lucrează la un Memorandul de Înțelegere, care să fie semnat până la sfârșitul anului. Închiderea tranzacției ar trebui să fie finalizată anul viitor. Potrivit condițiilor agreate de cele două părți, acționarii celor două companii vor primi câte 50% dintr-o viitoare companie, cu sediul în Olanda, companie care va prelua activele ambilor constructori. Faurecia și Comau vor fi "extrase" din aceste active și vor rămâne la actualii acționari.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa fiat chrysler
fuziune psa fca
carlos tavares
peugeot fiat