INFOGRAFIC Ford a intrat pe pierdere în trimestrul 2, în Europa. SUV-ul Puma, fabricat la Craiova, cel mai vândut model al mărcii

INFOGRAFIC Ford a intrat pe pierdere în trimestrul 2, în Europa. SUV-ul Puma, fabricat la Craiova, cel mai vândut model al mărcii
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 aug 2021

Ford a anunțat rezultatele financiare pentru primul semestru al acestui an, cu rezultate dezamăgitoare pentru divizia Ford Europe, care a raportat, la finalul celui de-a l doilea trimestru, o pierdere de 284 de milioane de dolari și un profit la limită, la finalul celor șase luni. Vestea bună este că SUV-ul Puma, care se produce la Craiova, a depășit Fiesta și a devenit cel mai vândut model al mărcii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ford Europe a reușit să încheie primul trimestru al acestui an cu un profit operațional EBIT de 57 de milioane de dolari, unul la limită, după ce trimestrul al doilea a adus o pierdere de 284 de milioane de dolari diviziei regionale a Ford. Veniturile Ford Europe s-au ridicat la 5,6 miliarde dolari în trimestrul al doilea, fiind mai mari cu 55% față de cele din 2020, respectiv la 12,7 miliarde dolari, pe întreg semestrul 1.

La nivel global, Ford a anunțat venituri de 63 de miliarde dolari în primul semestru, și un profit EBIT de 5,9 miliarde dolari, cu o marjă operațională foarte bună, de 9,4%.

Ford Europe a reușit să vândă în primele șase luni ale acestui an 502.677 autovehicule, cu 226% mai multe decât anul trecut în perioada similară, după ce trimestrul al doilea s-a încheiat cu un volum total vândut de 242.618 autovehicule, cu 43,7% mai mare.

Dacia Sandero și Tesla Model 3, vedetele pieței auto din Europa CITEȘTE ȘI Dacia Sandero și Tesla Model 3, vedetele pieței auto din Europa

Cele mai mari piețe europene ale Ford au fost în acest an Marea Britanie, Germania, Italia, Franța și Spania. Dintre acestea, doar Germania a înregistrat o scădere a vânzărilor pentru marcă.

România se află în continuare printre piețele Ford cu cea mai mare cotă de piață, pe locul patru după Marea Britanie, Ungaria și Irlanda, cu 9,6% din totalul pieței auto, respectiv 5.690 vehicule vândute. Ford a câștigat 2,5 puncte cotă de piață, în România, comparativ cu 2020.

Tot un succes pentru industria auto din România este și modelul Puma, care este fabricat exclusiv la Craiova și care a reușit să depășească toate celelalte automobile vândute de Ford în Europa. Cu un volum total de 83.246 unități vândute în primele șase luni, Puma a depășit popularul model Fiesta (63.078 unități), SUV-ul compact Kuga, care s-a vândut în 61.994 exemplare, dar și modelul LCV Transit Custom, care a avut 70.604 unități vândute în primul semestru. Vânzările Puma s-au dublat, practic, față de anul trecut. Doar în trimestrul al doilea, SUV-ul produs la Craiova a reușit să ajungă la 43.677 clienți, aproape cât înregistrase în 2020, pe întreg anul, în condițiile în care producția a fost încetinită de criza de semiconductori.

INFOGRAFIC Ford a intrat pe pierdere în trimestrul 2, în Europa. SUV-ul Puma, fabricat la Craiova, cel mai vândut model al mărcii

viewscnt
Afla mai multe despre
ford puma
rezultate ford
profit ford
vanzari ford europe