INFOGRAFICE Dacia Sandero, al treilea cel mai vândut automobil din Europa în 2021. VW Golf și-a păstrat locul 1. Care este noua vedetă a Europei

INFOGRAFICE Dacia Sandero, al treilea cel mai vândut automobil din Europa în 2021. VW Golf și-a păstrat locul 1. Care este noua vedetă a Europei
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 ian 2022

Dacia Sandero încheie anul 2021 pe locul al treilea în Europa, după ce a reușit să se poziționeze pentru două luni pe locul 1 și în alte două luni ale anului pe locul al doilea. Anul 2021 menține modelul VW Golf pe prima poziție, dar marchează repoziționarea Peugeot și Renault, în defavoarea celei din urmă, relevă date analizate de Profit.ro.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Vânzările de autoturisme din Europa au adus o serie de schimbări importante în comportamentul clienților, însă perturbările cele mai importante ale pieței au fost generate de criza de semiconductori. Aflați în imposibilitatea de a livra mașinile comandate de clienți, constructorii auto s-au descurcat fiecare după posibilități, reușind astfel că prioritizeze diferit livrările de automobile. Această situație a condus la dispariția, în mai multe luni ale anului, a modelului VW Golf din clasamentele de vânzări, însă volumele înregistrate de modelul german în prima parte a anului au fost suficiente pentru a-i asigura prima poziție la finalul unui an dificil. Cu 205.408 unități înmatriculate, cel mai popular automobil din Europa și-a păstrat titlul de lider, chiar dacă a înregistrat o scădere de 27,9% față de anul trecut și de 50% față de 2019, după cum arată statisticile Jato Daynamics pentru anul 2021.

Investitorii străini pariază pe România CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe România

Noua vedetă a Europei a fost Peugeot 208, un model al grupului Stellantis care a reușit să ajungă la clienți inclusiv cu ajutorul versiunii electrice, astfel că scăderea de 1,1% față de 2020 și de 12,4% față de 2019 este perfect explicabilă, la un volum de 196.869 unități, la mai puțin de 10.000 de unități diferență față de VW Golf. Pe locul al treilea, având un merit deosebit, în pofida faptului că a profitat de criză, s-a situat la finele anului Dacia Sandero, cu 196,792 autoturisme, la o diferență de numai 77 de locul al doilea, fiind unul dintre puținele autoturisme europene care au înregistrat creștere față de anul anterior. În același timp, scăderea față de anul pre-pandemic 2019 a fost printre cele mai mici, având cu 12,4% mai puține modele înmatriculate. Marele pierzător al lui 2021 este Renault Clio, un automobil la fel de performant și popular precum Golf sau 208, care însă a suferit nu doar pentru că nu are o versiune electrică, ci și pentru că are o concurență puternică din partea modelului Dacia. Chiar și așa, grupul Renault a reușit o performanță unică, cu aproape 400.000 de unități vândute de cele două mărci ale sale pe segmentul B.

INFOGRAFICE Dacia Sandero, al treilea cel mai vândut automobil din Europa în 2021. VW Golf și-a păstrat locul 1. Care este noua vedetă a Europei

În ceea ce privește restul modelelor din clasament, putem observa că sunt preponderent SUV-uri de clasă mică, începând cu Peugeot 2008, VW T-Roc, Renault Captur, undeva, pe locul 15, fiind clasat și Dacia Duster. Între acestea, rivalii tradiționali de segment supermini, Toyota Yaris, Opel Corsa, Fiat 500 sau Citroen C3, au menținut strânsă competiția vânzărilor, într-un an în care problema principală s-a mutat la fabrici, nu la vânzări.

La nivelul mărcilor, Volkswagen și-a menținut fără probleme titlul de lider, chiar dacă Stellantis s-a poziționat pentru o singură lună pe primul loc. Peugeot a rămas a doua cea mai vândută marcă din Europa, dar pe locul al treilea a urcat Toyota, veritabili eroi ai anului crizei de semiconductori. Cu o creștere de aproape 10 procente, depășind pragul de 700.000 de unități, japonezii au depășit BMW și Renault, devenind vedete în Europa. Dacia a încheiat anul 2021 pe locul 15, un loc onorabil, obținut cu o creștere de 1,2% față de 2020, dar cu o scădere de 30% față de 2019.

Strategia de modele Renault și Dacia, condusă de cel care a coordonat gamele Skoda și VW în ultimii 10 ani CITEȘTE ȘI Strategia de modele Renault și Dacia, condusă de cel care a coordonat gamele Skoda și VW în ultimii 10 ani

La nivel de grupuri, VW a pierdut o parte din cota sa de piață, menținându-se la un sfert din totalul înmatriculărilor (25,02%), în timp ce rivalii de la Stellantis au stagnat la 20,26%. Renault Group rămâne al treilea grup din Europa, dar scade ușor sub 10%, în pofida performanțelor Dacia.

Analiza Jato privind evoluția segmentelor arată că marii câștigători sunt SUV-urile medii, mașinile de lux, dar și micile city-cars. Lideri pe aceste segmente sunt Volvo XC60, BMW X3 și VW ID.4, la SUV-uri, Mercedes S-Class, BMW Serie 7 și Porsche Panamera, la lux, și Fiat 500, Fiat Panda și Toyota Aygo la clasa mini.

INFOGRAFICE Dacia Sandero, al treilea cel mai vândut automobil din Europa în 2021. VW Golf și-a păstrat locul 1. Care este noua vedetă a Europei

Pe segmentul de vehicule electrice, situația este foarte clară, cu Tesla Model 3 lider absolut. Modelul american a reușit să înmatriculeze 141.429 unități, cu o creștere de 64%, în timp ce SUV-ul Model Y a înregistrat doar 26.175 unități. Renault Zoe a fost al doilea cel mai vândut automobil electric din Europa, cu 71.614 unități, în scădere față de anul trecut. VW a punctat cu ID.3, care a avut 69.206 unități, ocupând locul 3, dar și cu ID.4, cu 54.715 unități, pe poziția următoare. Dacia Spring nu a reușit să prindă Top 10, însă faptul că a fost lansat doar la finalul anului, având înmatriculări doar pe trei luni, arată cât de mare a fost impactul asupra piețelor europene. Cu un volum de 27.567 de unități, electrica vândută de Dacia se anunță deja un puternic rival ale liderilor vânzărilor, pentru 2022. De altfel, în decembrie, Spring a fost a treia cea mai vândută mașină electrică din Europa, cu 8.185 de unități, fiind depășită doar de Tesla Model 3 și Renault Zoe.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia sandero
vanzari dacia
top vanzari dacia sandero
jato dynamics
vw golf
tesla model 3