Luca de Meo vede brandul sport Alpine, al grupului Renault, un „mic Ferrari” și un concurent pentru Porsche 911

Luca de Meo vede brandul sport Alpine, al grupului Renault, un „mic Ferrari” și un concurent pentru Porsche 911
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 oct 2020

Marca Alpine, pe care Renault a decis să o resusciteze pentru a-și dezvolta propriul produs premium, trece printr-o perioadă mai puțin fastă, însă planurile noului șef al Renault sunt foarte îndrăznețe.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Alpine a încetat să mai producă mașini în 1995, dar în prima decadă a anilor 2000 șefii Renault au ales acest brand pentru a încerca să concureze pe segmentul destul de nișat, dar extrem de profitabil al automobilelor sport premium. A fost perioada în care francezii, atât cei de la Renault, cât și cei de la PSA au constatat că profitul generos al vehiculelor premium și de lux merge către constructorii germani, așa că au ales căi diferite pentru a rezolva această problemă.

Dacă PSA a mers pe mâna mărcii DS, cunsocută mai degrabă ca una elegantă și luxoasă, Renault a ales marca sport pe care o avea în curte. Alpine a fost celebră pentru performanțele automobilelor sale, iar altelierele din Dieppe au rămas un reper pentru versiune sport, RS, ale modelelor RS.

Primul model, A110, s-a născut din această ambiție de a readuce la viață o marcă celebră, iar rezultatul a încântat clienții. Însă pentru a fi profitabilă, o marcă auto are nevoie de mai mult decât câteva mii de automobile anual și mai mult de un model în gamă.

Preluarea poziției de CEO al Renault de către Luca de Meo a pus presiune și pe Alpine, deoarece restructurarea companiei trebuia să țină cont de cheltuielile și de vânzările acestei mărci. Primul pas pe care l-a făcut de Meo, cunoscut pentru profilul său de om de marketing, a fost să transfere echipa de Formula 1 a Renault mărcii Alpine. De aici mai departe, direcția a început să devină transparentă.

Dacia a anunțat în premieră prețul modelului electric Spring CITEȘTE ȘI Dacia a anunțat în premieră prețul modelului electric Spring

Noul șef al Renault a spus angajaților, într-o scrisoare deschisă trimisă la începutul mandatului său, că nu poți face din Alpine o marcă ce vinde 1 milion de mașini. În schimb, a declarat jurnaliștilor, în cadrul evenimentului de prezentare a noilor propuneri electrice ale grupului, că Alpine ar putea produce un mini Ferrari, dacă ar pune laolaltă experiența și calitățile celor care lucrează în uzina Alpine din Dieppe, după cum scrie Automotive News.

Țintele Renault cu marca Alpine au fost până acum mult mai realiste și probabil că vor rămâne la fel. Marca franceză și-a fixat drept model Porsche, cel mai profitabil constructor auto din lume timp de mulți ani. Însă pentru a ajunge chiar și la nivelul celor de la Porsche, Alpine trebuie să dezvolte noi modele. Potrivit lui Jean Dominique Senard, uzinele Alpine produc în acest moment 7 mașini pe zi, ceea ce, spunea el, nu poate fi sustenabil pentru companie. Anul trecut marca a vândut aproape 5.000 de exemplare, iar în 2020, după șapte luni, vânzările abia depășeau 700 de unități, din cauza pandemiei și blocajelor din industrie.

Primele declarații ale lui Luca de Meo despre intențiile sale cu Alpine au fost referitoare la „emoția” pe care o va adăuga ofertei Renault, iar angajaților le-a spus că va fi demarat „un program Porsche 911”, precum și o serie de vehicule electrice. Planuri mai concrete vor fi anunțate însă abia în luna ianuarie, când De Meo și-a anunțat prezentarea strategiei sale pentru următorii ani, prin care va redresa grupul Renault și mărcile care îl compun.

viewscnt
Afla mai multe despre
alpine
renault
luca de meo
ferrari
porsche 911