Marca Jetta, succes neașteptat în China, după trei luni de la lansare

Marca Jetta, succes neașteptat în China, după trei luni de la lansare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 dec 2019

Volkswagen anunță că marca proprie Jetta, lansată pe piața din China pentru a acoperi cererea de mașini iefine, a înregistrat un succes neașteptat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

După numai trei luni, mașinile entry-level lansate de Volkswagen sub marca Jetta s-au vândut în aproape 30.000 de exemplare, devenind “cea mai de succes lansare de marcă” pe piața din China, după cum susține compania. Jurgen Stackmann, directorul de vânzări și marketing al Volkswagen, spune că “Jetta demonstrează potențialul enorm al segmentului entry-level”.

Jetta a fost transformat de Volkswagen din nume de model în sub-brand, pentru a fi folosit pe piața chineză, astfel încât marca VW să nu fie nevoită să vândă mașini cu preț mic. Primele modele sub numele Jetta au fost un SUV și un sedan, VS5 și VA3. SUV-ul a reprezentat aproximativ 80% din totalul vânzărilor. Compania germană spune că țintește cu mașinile Jetta clienții tineri, care vor o mașină a mărcii VW, dar caută un model ieftin, accesibil, “de intrare” în gamă.

“Segmentul entry-level a fost până acum servit aproape exclusiv de mărcile chinezești. Brandul Jetta închide spațiul dintre segmentul entry-level și segmentul de volum, la capătul căruia se află poziționat brandul Volkswagen”, mai spune Jurgen Stackmann.

Pe piața chineză, o treime din autoturismele vândute se afă în segmentul ieftin, iar din acest segment, aproximativ 80% din clienți își cumpără pentru prima dată în viață o mașină. Cumpărătorii primei mașini, așa numiții “first-time buyers”, sunt cu aproximativ 20 de ani mai tineri, în medie, față de segmentul similar din Europa. Prețurile plătite pentru mașinile cumpărate se situează între 8.000 și 15.000 de euro. Modelul VA3, un sedan comparabil cu Logan, are un preț de pornire de circa 8.500 de euro.

Marca Jetta a celor de la Volkswagen este prima experiență de acest fel a grupului, când un model devine sub-brand. Marca va avea propria gamă de modele, va fi poziționată independent pe piață, dar cu elemente uș de recunoscut ca făcând parte din “lumea Volkswagen”, după cum este descrisă oficial.

Un nou director general BMW România: Cel care a dezvoltat platforma de comunicare și marketing online a grupului în ultimii 5 ani CITEȘTE ȘI Un nou director general BMW România: Cel care a dezvoltat platforma de comunicare și marketing online a grupului în ultimii 5 ani

Potrivit anunțului oficial, un al treilea model, tot un SUV, VS7, va fi adăugat în gama Jetta în perioada următoare. Toate autoturismele mărcii Jeta sunt produse în uzina din Chengdu, care aparține de FAW - VW, un joint venture al nemților cu partenerii chinezi.

China este cea mai mare piață a mărcii Volkswagen, care a vândut anul trecut peste 3 milioane de autovehicule pe această piață, iar pentru acest an este așteptat un rezultat similar.

Volkswagen nu a spus niciodată dacă intenționează să folosească această marcă și pe alte piețe ale lumii, în special pe piețe emergente, unde mașinile ieftine sunt foarte căutate, de exemplu America de Sud, India, Rusia. Pe multe dintre ele ar putea intra în competiție cu mașinile Dacia (gama Global Acces), cu modele vândute sub propriul brand sau sub marca Renault. Ca o coincidență, logo-ul mărcii Jetta reprezintă litera J stilizată, dar amintește destul de mult de logo-ul Dacia.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
jetta
jetta vs3
pret vw jetta