Mercedes și-a anunțat strategia: Renunță la mașinile accesibile! Pe ce se va concentra

Mercedes și-a anunțat strategia: Renunță la mașinile accesibile! Pe ce se va concentra
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 mai 2022

Mercedes-Benz și-a prezentat strategia pentru perioada următoare, una extrem de plină de provocări în contextul trecerii la propulsia electrică. Printre liniile strategice anunțate se numără eliminarea mai multor modele cu prețuri accesibile.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mercedes-Benz și-a stabilit un viitor și mai mult axat pe segmentele de lux, după ce și-a separat destinele de divizia de camioane și autobuze. Strategia prezentată de Ola Kallenius, CEO al noii companii, a anunțat că sunt eliminate trei modele din gamă, iar cele care rămân vor fi poziționate în subsegmentele mai scumpe. Totul are un singur scop: obținerea unui profit mai mare.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Aceste creșteri pozitive vor avea un impact direct în dobânda de referință. Care este unul dintre coșmarurile băncilor centrale CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Aceste creșteri pozitive vor avea un impact direct în dobânda de referință. Care este unul dintre coșmarurile băncilor centrale

Din punct de vedere al business-ului, Mercedes-Benz țintește o creștere de 60% a vânzărilor din segmentele superioare ale gamei, și asta în doar patru ani. Sunt vizate modelele S Class, SL, EQS, SUV-urile GLS, G Class, familia AMG și, desigur, vârful de gamă Maybach.

Deviza pentru următorii ani este „valoare în loc de volum”, ceea ce înseamnă că sunt țintite modelele cu adaos comercial mare, însă volumul nu rămâne lipsit de prioritate: este țintită o creștere anuală de 5%.

În ceea ce privește redimensionarea gamei de modele, strategia nu mai ia în calcul metodele vechi de marketing, care foloseau modele accesibile, de mici dimensiuni, pentru a atrage clienți noi, de la mărci de volum. Șefii Mercedes nu le-au nominalizat, însă informațiile neoficiale arată că B Class, A Class Sedan și CLA Shooting Brake sunt modelele care nu vor mai avea noi generații, în timp ce o parte din modelele compacte vor fi menținute: A Class, GLA, GLB și CLA. Strategia Mercedes prevede de altfel ca 75% din ivenstiții să fie dirijate către vârful gamei și către modelele esențiale, cum este E Class.

Cele care rămân vor crește atât în ce privește nivelul de dotări, cât și în privința prețului. Mașinile vor beneficia de tehnologii noi, preluate de pe modele mai scumpe din gamă, inclusiv de platforma și propulsia electrică.

VIDEO & FOTO Dacia o ia pe urmele BMW și lansează primul său model Art Car, în ediție limitată. A apelat la o artistă marocană CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Dacia o ia pe urmele BMW și lansează primul său model Art Car, în ediție limitată. A apelat la o artistă marocană

Ola Kallenius a mai precizată că o reducere a producției de modele compacte nu va însemna o reducere a producției în uzinele care aveau alocate aceste modele, între care uzina Kecskement din Ungaria, aflată în apropiere de România. Intenția companiei este aceea de a redistribui producția altor modele, astfel încât să nu existe concedieri de personal.

Necesitatea de spațiu industrial va fi menținută odată cu introducerea de noi modele, în clasele superioare. Va fi lansată o versiune Maybach a lui EQS, divizia AMG va lansa și ea primul model compelt electric, iar vârfurile sub sigla Maybach vor avea diferite lansări limitate.

Mercedes-Benz se ca concentra și mai mult pe piața din China, de pe care așteaptă o creștere „substanțială” în următorul deceniu. De asemenea, în Europa, Kallenius spune că „numărul de bogați este în creștere”. 

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes
b class oprire
a class sedan
strategie mercedes