Piața globală de automobile, revenire în V după criza de coronavirus. Pentru 2021, previziunile sunt rezervate

Piața globală de automobile, revenire în V după criza de coronavirus. Pentru 2021, previziunile sunt rezervate
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 sep 2020

Piețele de autovehicule la nivel global au un grafic de revenire în formă de V, atât în vânzări, cât și în producție, potrivit analiștilor, care sunt însă de părere că impactul pandemiei va continua să producă efecte și în anii următori.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Vânzările de autoturisme ar putea ajunge anul acesta la 75 de milioane, cu o scădere de 17%, de la 90 de milioane în 2019, potrivit analiștilor de la LMC Automotive, care și-au îmbunătățit previziunile cu 4 milioane de vehicule, față de luna mai, și cu 5 milioane, față de aprilie. Asta înseamnă că piața își revine mai repede decât se așteptau inclusiv jucătorii din piață.

Mai mult, cei de la LMC Automotive spun că rata anuală a vânzărilor ajustată sezonier (SAAR) în iulie și august a ajuns la 98% din valoarea înregistrată în 2019, după ce în aprilie coborâse la 49%, atunci când a fost înregistrat vârful V-ului.

Pierderea de volum este una impresionantă, în acest moment, ea ridicându-se, potrivit Automotive News, la 11 milioane de unități în minus, comparativ cu anul trecut. Specialiștii spun însă că revenirea este surprinzător de rapidă, fiind susținută de o cerere crescută și de programele de stimulare (în special în Europa).

Pentru Europa, estimările vorbesc despre 16,5 milioane de autoturisme în acest an, cu 20% mai puține decât în 2019, când erau vândute 20,7 milioane de autoturisme. O scădere aproape similară va fi înregistrată în America de Nord, cu 16,4 milioane unități, cu 19% mai puține, în timp ce în China scăderea va fi de 7,5%, la 23,6 milioane, de la 25,5 milioane.

FOTO Cum va arăta al doilea SUV Dacia: imagini inedite bazate pe noile tendințe de design ale mărcii CITEȘTE ȘI FOTO Cum va arăta al doilea SUV Dacia: imagini inedite bazate pe noile tendințe de design ale mărcii

În același timp, temerile sunt legate de sustenabilitatea acestor creșteri, pe termen mediu. Motivele ar fi mai mult tehnice, din cauză că revenirea vânzărilor s-ar baza pe comenzi anterioare pandemiei, în același timp fiind înregistrată o scădere a stocurilor. În plus, multe dintre subvenții se vor încheia în lunile următoare, astfel că ar putea fi înregistrată o scădere serioasă a cererii în 2021. Nu în ultimul rând, un al doilea val al pandemiei ar putea aduce în anumite regiuni ale globului noi închideri ale activităților.

Analiștii de la LMC spun că toate riscurile existente sunt foarte probabile să intervină, ceea ce afectează serios previziunile pentru anul viitor. Mai exact, vânzările de autoturisme în 2021 ar putea să însumeze 83 de milioane de unități, o creștere de 11% față de 2020, dar sub nivelul din 2019, cu 8%. În Europa, estimările pentru anul viitor spun că vor fi vândute 19 milioane de autoturisme, cu 15% peste 2020, dar cu 8,2 procente sub volumele din 2019.

Concluzia destul de pesimistă a analiștilor de la LMC este că nivelurile din 2019 vor mai fi atinse abia mijlocul acestui deceniu.

În ceea ce privește producția, previziunile arată că declinul va fi de 17% în acest an, la circa 73,5 milioane de unități, cifrele fiind mai bune decât cele estimate în aprilie.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari auto
piata auto globala
declin industria auto