PSA vrea să își reducă costurile cu circa 2 miliarde de euro anual prin preluarea Opel. Analiștii nu exclud reduceri de personal

PSA vrea să își reducă costurile cu circa 2 miliarde de euro anual prin preluarea Opel. Analiștii nu exclud reduceri de personal
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 22 feb 2017

Producătorul auto francez PSA Group țintește reduceri anaule de costuri de 1,5-2 miliarde de euro prin preluarea Opel și Vauxhall, au afirmat, pentru Reuters, două surse apropiate situației.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Reducerile de costuri ar urma să fie generate, în special, de sinergiile din activitatea de achiziții și cercetare-dezvoltare.

PSA și General Motors, care deține Opel/Vauxhall, au confirmat, săptămâna trecută, că negociază o posibilă fuziune, care ar crea al doilea mare producător auto european în funcție de vânzări, după Volkswagen. PSA Group deține Peugeot, Citroen și brandul premium DS. 

Grupul auto francez PSA s-a angajat să respecte actualele angajamente ale Opel și Vauxhall referitoare la locurile muncă, dacă va cumpăra divizia europeană a General Motors, dar unii analiști spun că mii de locuri de muncă vor trebui eliminate pentru ca acordul să funcționeze.

Spre exemplu, Dominic O'Brien, analist la BNP Paribas, spune că PSA poate obține economii de 2 miliarde de euro, așa cum susțin sursele Reuters, economisind circa 1,2 miliarde de euro din activitatea de achiziții, 400 de milioane de euro din cercetare-dezvoltare și 400 de milioane de euro din eliminarea a 6.000 de locuri de muncă.

Ryanair vrea zboruri din București către toate centrele financiare europene și cu 40% mai mult trafic în anul fiscal 2018 CITEȘTE ȘI Ryanair vrea zboruri din București către toate centrele financiare europene și cu 40% mai mult trafic în anul fiscal 2018

“Cel mai evident punct de început al unui plan de restructurări este legat de locuri de muncă”, afirmă O'Brien, adaugând că reducerile de personal ar urma să fie, cel mai probabil, făcute prin intermediul pensionărilor anticipate și plecărilor voluntare, nu prin concedieri.

Discuțiile cu liderii politici și de sindicat ar putea întârzia acordul celor doi producători în privința tranzacției, pe care aceștia speră să îl anunțe în martie. Directorul general al PSA, Carlos Tavares, s-a întâlnit luni cu reprezentanți ai sindicatului german IG Metall și ai consiliului muncitorilor din Europa ai Opel, pentru a discuta impactul preluării asupra fabricilor. General Motors s-a angajat să nu impună reduceri ale forței de muncă în Germania până la sfârșitul lui 2018, a anunțat IG Metall, în timp ce unele acorduri referitoare la construirea unor modele Opel sunt valabile dincolo de anul 2020.

Noul grup auto, format în urma tranzacției, ar avea venituri anuale de circa 75 de miliarde de euro și o cotă de piață de circa 16% în Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa
peugeot
general motors
gm
opel
locuri de munca
auto
concedieri
costuri
restructurare
preluarea
achizitie
tarnzactie
volkswagen