RAPORT Parcul auto din România a crescut la peste 8,2 milioane vehicule în 2018. Infrastructura rutieră nu ține pasul

RAPORT Parcul auto din România a crescut la peste 8,2 milioane vehicule în 2018. Infrastructura rutieră nu ține pasul
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 ian 2020

Parcul auto al Europei va crește cu 1,4% până în anul 2025, la 273 milioane mașini, după care se va reduce cu 5,4% până în 2030, ca urmare a dezvoltării platformelor de mobilitate de tipul Uber, Clever sau Bolt, dar și a modalităților de proprietate alternative.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ține pasul, scrie News.ro

Jaguar Land Rover concediază 10% din personalul uzinei în care este produs Range Rover Evoque CITEȘTE ȘI Jaguar Land Rover concediază 10% din personalul uzinei în care este produs Range Rover Evoque

”Spre exemplu, București, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulți ani în topul celor mai congestionate orașe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății. În acest context, sunt necesare soluții noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing și micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor fiscale și juridice, PwC România.

Raportul dă ca exemplu Germania, unde ponderea persoanelor care dețin o mașină proprie a scăzut de la 43% în 2010 la 36% în 2018, în timp ce flotele auto, fie că sunt ale companiilor, firmelor de închirieri sau ale platformelor de mobilitate au crescut în aceeași perioadă de la 57% la 64%.

Este o tendință care se extinde tot mai mult la nivel global și pune presiune inclusiv pe prețurile autovehiculelor, pe fondul creșterii puterii de negociere. Potrivit sondajului realizat de PwC în rândul europenilor, inclus în raport, 74% dintre consumatori vor opta pentru cel mai convenabil mod de a călători, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri de transport, iar 28% dintre proprietarii europeni de vehicule cred că pot câștiga bani din împărțirea mașinii lor printr-o platformă peer-to-peer.

FOTO Noi fotografii-spion cu Dacia Sandero. Va fi o evoluție majoră pentru modelul românesc CITEȘTE ȘI FOTO Noi fotografii-spion cu Dacia Sandero. Va fi o evoluție majoră pentru modelul românesc

”De asemenea, peste 50% dintre consumatori ar fi dispuși să plătească până la 250 dolari pentru un abonament lunar pentru plimbări nelimitate în oraș. Un procent similar (47%) din consumatorii europeni ia în considerare renunțarea la propria mașină în favoarea serviciilor de robotaxi autonome dacă vor avea un preț adecvat”, se arată în comunicat.

În Europa, estimările arată că segmentul modelelor alternative de proprietate va crește de la o valoare de 33 miliarde de dolari în 2018, la 191 miliarde dolari în 2025 și 393 miliarde de dolari în 2030. La nivel global, modelele alternative de mobilitate vor ajunge să reprezinte între 17 - 28% din transportul cu vehicule la nivel global până în 2030.

viewscnt
Afla mai multe despre
parc auto
pwc