Reprezentanții sindicatului acuză Ford că nu a prezentat propuneri concrete privind schimbările structurale din Germania

Reprezentanții sindicatului acuză Ford că nu a prezentat propuneri concrete privind schimbările structurale din Germania
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 ian 2023

Directorii Ford s-au oferit să poate discuții cu reprezentanții sindicatului privind planificatele schimbări structurale la uzina Ford din Koln (Germania), și la alte unități din această țară, dar nu au fost prezentate propuneri concrete, a anunțat un reprezentant al sindicatului, transmit DPA și Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Vorbind la o conferință de presă care a avut loc la Koln, Benjamin Gruschka, șeful Consiliului angajaților de la fabricile Ford din Germania, a declarat că oamenii sunt pregătiți să riposteze la planurile de restructurare, dar nu a dat detalii concrete, scrie Agerpres.

Compania aeriană britanică Flybe își încetează activitatea și anulează toate zborurile, falimentată după restricțiile impuse în pandemie CITEȘTE ȘI Compania aeriană britanică Flybe își încetează activitatea și anulează toate zborurile, falimentată după restricțiile impuse în pandemie

Relocarea în SUA a activităților centrale de dezvoltare amenință întregul segment de mașini de pasageri al Ford în Europa. Automobilele dezvoltate în SUA nu se vând și în Europa, din cauza necesităților diferite ale clienților, a explicat Gruschka.

Acesta a avertizat: "Dacă mașinile nu mai sunt dezvoltate în Europa, acest fapt va reprezenta "începutul sfârșitului"".

În prezent, producătorul auto american are aproximativ 14.000 de angajați la uzina din Koln, unde circa 3.800 persoane lucrează la dezvoltarea de produs, iar pe acest segment urmează să fie făcute până la 2.500 de concedieri, potrivit Consiliului angajaților. De asemenea, 700 de angajați din sectorul administrativ ar putea fi concediați.

Oficiali de la IG Metall, cea mai mare confederație sindicală germană, au anunțat miercuri că Ford va decide până la mijlocul lunii februarie câte locuri de muncă vor fi eliminate în Europa.

Ford nu a dorit să comenteze aceste declarații reamintind că, în data de 20 ianuarie, a dat publicității un comunicat de presă în care anunța că trecerea la producția de vehicule electrice necesită schimbări structurale, dar nu vor fi făcute alte comentarii până la finalizarea planurilor.

Forța de muncă pe care Ford o are în Europa a fost afectată de un val de disponibilizări în 2019 și 2020, în contextul în care producătorul auto a vrut să ajungă la o marjă operațională la 6% în Europa, un obiectiv care a fost dejucat de pandemia de coronavirus, astfel că în primele nouă luni ale anului trecut Ford a realizat în Europa o marjă de profit brut de doar 2,2% din vânzări.

Subsidiara Ford din Europa produce, vinde și oferă servicii pentru brandul Ford de vehicule în 50 de piețe, având aproximativ 45.000 de angajați la propriile sale facilități și la societățile mixte, conform informațiilor postate pe site-ul companiei.

Producătorul auto american s-a angajat ca până în 2030 să vândă în Europa exclusiv automobile electrice, iar până în 2024 ar urma să fie lansate trei noi automobile electrice și patru noi vehicule comerciale electrice, pe piața europeană.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford
germania
sindicat