Rezultate Dacia: creștere globală de 3%, în condiții de criză

Rezultate Dacia: creștere globală de 3%, în condiții de criză
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 ian 2022

Marca Dacia a anunțat rezultatele comerciale pe anul 2021, depășind și în acest an pragul de 500.000 de autovehicule vândute, reușind astfel o performanță, cu un volum mai mare decât cel înregistrat în 2020, în pofida crizei de semiconductori.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia a reușit să vândă 537.095 vehicule în 2021, cu 3,1 % mai multe decât în 2020. Rezultatul poate fi considerat o performanță, având în vedere criza profundă de componente electronice, care a afectat serios toți constructorii. Cota de piață a mărcii s-a îmbunătățit, ajungând la 3,5% pe piața europeană.

Dacia a mai reușit o performanță, în aceste condiții dificile de piață: a reușit să urce pe poziția a treia a vânzărilor din Europa, pe segmentul clienților privați (persoane fizice), în special datorită modelului Sandero. Acesta a înregistrat 226.000 de unități vândute, menținându-și poziția de cel mai vândut model pe segmentul persoanelor fizice. Cota de piață a mărcii Dacia pe acest segment a ajuns la 6,2%. În același timp, SUV-ul Duster a fost și el în partea superioară a clasamentelor de vânzări, cu un volum de 186.000 de unități, menținându-și de asemenea poziția de lider pe segmentul SUV-urilor, pentru clienții privați.

Primul automobil electric al mărcii Dacia, cu un volum de comenzi care a ajuns la 46.000 de unități, potrivit Dacia, a înregistrat 27.876 de unități vândute, intrând rapid în topul celor mai vândute electrice din Europa. Un procent foarte mare de clienți Spring, circa 80%, nu au mai deținut anterior un model Dacia.

Dacia mizează în continuare pe gradul ridicat de fidelitate al clienților săi (75% din clienți aleg tot un model Dacia), dar și pe o rată bună de atragere de clienți noi (60%). Noul model Jogger, ce se lansează îna ceastă perioadă, ar trebui să îmbunătățească acești indicatori importanți pentru Dacia.

În România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021. Modelele Dacia figurează pe patru din primele cinci poziții ale topului celor mai vândute vehicule de pe piața locală.

Cele mai vândute modele rămân Logan (13.482 unități), Duster (9.045 unități) și Sandero (8.227 unități), dar în clasament a intrat acum și Spring, ajuns pe locul cinci în topul celor mai bine vândute autoturisme din România. În numai trei luni de la începutul livrărilor către clienți au fost înmatriculate 3.068 de exemplare, ceea ce înseamnă aproape 48% din totalul vânzărilor de vehicule electrice de pe piața din România în 2021.

FOTO Volkswagen - Una dintre cele mai celebre limuzine din lume dispare CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen - Una dintre cele mai celebre limuzine din lume dispare

După cum precizează cei de la Dacia, în afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienții particulari în Franța și se situează în Top5 în alte 9 țări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Republica Cehă, Ungaria și Croația). În Germania, marca se află în Top10. Dacia este de asemenea lider de piață în Maroc.

Clienții Dacia miezează pe versiunile cele mai echipate. Datele transmise de companie arată că, la nivel european, 90 % din clienții Dacia Spring au optat pentru nivelul de finisare Confort Plus. Totodată, versiunea Stepway reprezintă 70 % din vânzările de Sandero, în timp ce 60 % dintre clienții modelului Duster au preferat versiunea Prestige.

„DACIA este în prezent un adevărat motor de creștere pentru Renault Group. 60 % din cumpărătorii de vehicule DACIA provin din afara Grupului, în timp ce 75 % din posesorii de DACIA rămân fideli mărcii atunci când cumpără o nouă mașină în locul celei vechi”, precizează Denis Le Vot, Director General al mărcilor Dacia & LADA. „Această ofensivă se realizează în special datorită versiunilor superioare de echipare ale modelelor. Creșterea vânzărilor și a cotelor de piață confirmă faptul că DACIA atrage o categorie tot mai largă de clienți.. În 2022, DACIA deschide un nou capitol din istoria sa. Punerea în aplicare a planului nostru strategic se materializează în principal prin lansarea comercială a modelului Jogger și prin introducerea Noii Identități de Marcă.”

 

Total Dacia           537.095

DACIA Sandero         226.825

DACIA Duster           186.001

DACIA Spring           27.876

DACIA Logan            27.136

DACIA Lodgy           24.526

DACIA Dokker          44.684

Altele              47

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
vanzari dacia
rezultate dacia