Rezultate Renault Group în trimestrul 3: Scădere a veniturilor cu 14%. Marca Dacia - o veritabilă vedetă a grupului

Rezultate Renault Group în trimestrul 3: Scădere a veniturilor cu 14%. Marca Dacia - o veritabilă vedetă a grupului
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 oct 2021

Renault Group a publicat rezultatele financiare în trimestrul al treilea, cu o scădere a cifrei de afaceri cauzată de crizele existente la nivel global, însă cu un nivel mai mic decât media industriei auto.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Grupul auto Renault a raportat o cifră de afaceri de 8,98 miliarde de euro, în intervalul iulie - septembrie, în scădere cu 13,4 %, pe o piață globală de autovehicule care a scăzut cu 22,3 %. Volumul de automobile vândut de grupul francez s-a ridicat la 599.027 unități, în scădere cu 22,3% față de intervalul similar din 2020.

Pe intervalul ianuarie – septembrie, Renault Group a vândut 2,02 milioane de vehicule, cu 2,6% mai multe decât anul trecut. Veniturile consolidate ale grupului Renault, după nouă luni, au crescut cu 12,3% la 32,3 miliarde euro, cu peste 4 miliarde în plus față de anul trecut. Sectorul auto a avut o creștere chiar mai mare, de 13,6%, respectiv un total de 28 miliarde euro.

Renault Group precizează că a continuat în trimestrul al treilea strategia de creștere a vânzărilor pentru canalele cele mai rentabile, parte din strategia de orientare către valoare, în detrimentul volumelor, care a condus și la creșterea prețurilor de vânzare, ceea ce a contribuit cu aproape 3 procente la creșterea veniturilor.

Marca Dacia a fost o veritabilă vedetă a grupului, în trimestrul al treilea, modelul Sandero ajungând cel mai vândut vehicul din Europa, iar Duster cel mai vândut SUV din Europa. Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2 % față de perioada similară a anului precedent, o pierdere mult mai mică în comparație cu ceea ce se întâmplă pe piața europeană, din cauza crizei de semiconductori.

Instrumente pentru o muncă remote eficientă CITEȘTE ȘI Instrumente pentru o muncă remote eficientă

După nouă luni, Dacia a reușit să mențină o creștere a vânzărilor sale, la 401.144 vehicule, cu +9,3% ami multe decât anul trecut, cu aproximativ 35.000 de unități vândute în plus.

Dacia Spring nu are deocamdată cifre de vânzări, însă compania spune că înregistrează deja peste 30 000 de comenzi.

Renault Group precizează că vânzările sale din Europa reprezintă 53 % din cele globale ale grupului, acestea diminuându-se cu 26,3 % în trimestrul 3, în timp ce pe celelalte piețe au scăzut cu 17,3 %.

Marca Renault a vândut 365.934 de vehicule, în scădere cu 24,4 % față de nivelul realizat în trimestrul al treilea din 2020. Pe cele mai importante cinci piețe din Europa (Franța, Germania, Spania, Italia și Marea Britanie), marca înregistrează un progres pe canalele de vânzare cele mai rentabile: procentul de vânzări către persoanele particulare a crescut cu 6 puncte procentuale față de trimestrul al treilea din 2019,  perioadă anterioară crizei.

În Europa, vânzările de vehicule particulare E-TECH  au crescut cu 29 % și reprezintă 31,3 % din vânzările pe întregul trimestru, în special datorită succesului modelului Arkana, care marchează revenirea reușită a mărcii Renault în segmentul C, cu peste 40.000 de comenzi în decurs de 9 luni, din care 56 % în versiunea hibridă E-TECH.

Vânzările de vehicule utilitare au crescut cu 1,4 %, pe o piață în scădere cu 11,2 %, datorită performanței modelelor Master și Trafic.

Marca Lada își păstrează poziția de lider pe piața din Rusia în pofida scăderii cu 27,8 % a vânzărilor. LADA Vesta și LADA Granta rămân cele mai vândute modele pe această piață.

Rezultate Renault Group în trimestrul 3: Scădere a veniturilor cu 14%. Marca Dacia - o veritabilă vedetă a grupului

Vânzările Renault Group către parteneri au avut o contribuție negativă de -1,2 puncte. Aceasta se explică în principal prin scăderea vânzării de motoare diesel către parteneri.

Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Renault Group, în scădere cu -19,0 %, se cifrează la 537 milioane de euro.

Totodată, serviciile de mobilitate au avut o contribuție de 6 milioane de euro la cifra de afaceri din trimestrul al treilea 2021.  

Activitatea de finanțare a vânzărilor (RCI Bank & Services) a generat o cifră de afaceri de 759 milioane de euro în trimestrul al treilea, stabilă față de perioada similară a anului 2020.

În pofida pierderilor de producție estimate pentru întregul an, Renault Group confirmă obiectivul de a atinge pe ansamblul anului 2021 o marjă operațională comparabilă cu cea înregistrată în primul semestru.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault vanzari
dacia rezultate 2021
vanzari dacia