Cu 645 de mașini la mia de locuitori, Cipru ocupă locul al 3-lea între țările UE cu cele mai multe autoturisme raportate la populație, potrivit datelor Biroului European de Statistică (Eurostat). Luxemburgul deține prima poziție de 30 de ani cu 681 de mașini, urmat de Italia pe locul al 2-lea cu 663 de vehicule la mia de locuitori.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
Datele se referă la anul 2019 și conform acestora, cele mai mici procente de autovehicule se înregistrează în România, cu 357 de mașini la mia de locuitori, urmată de Letonia cu 381 de mașini și Ungaria cu 390 de mașini, scrie Hotnews.ro.
CITEȘTE ȘI Back to School 2021: ce au făcut școlile diferitCel mai mare număr de autoturisme a fost înregistrat în Germania, unde sunt aproape 48 de milioane de autoturisme, urmată de Italia cu 40 de milioane de autoturisme și Franța cu 32 de milioane de autovehicule.
Între 2015 și 2019 cea mai mare creștere a numărului de autoturisme a fost înregistrată în România (+ 34%), urmată de Lituania (+20%), Ungaria (+19%), Slovacia și Polonia (ambele +18%). Singurul stat membru al UE care a înregistrat o scădere a numărului de autoturisme în perioada analizată a fost Bulgaria (-11%).
CITEȘTE ȘI Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redusMai multe state membre UE au raportat un număr mare de autoturisme „vechi”, adică mai vechi de 20 de ani. Cele mai mari procente de autoturisme vechi s-au înregistrat în Polonia (37,9%), urmată de Estonia (31,5%), Finlanda (26,9%) și Lituania (22,6%).
În schimb, majoritatea mașinilor noi, adică sub 2 ani, erau înmatriculate în Irlanda (28,8%), Luxemburg (23,7%), Belgia (22,9%) și Danemarca (22,6%).
De remarcat că în ultimii ani multe țări au oferit programe de susținere a achiziționării de mașini noi cu emisii reduse, asigurând totodată retragerea mașinilor vechi. Scopul general al acestor programe este reînnoirea parcului de autoturisme cu emisii mai scăzute de noxe, stimulând în același timp economia.