Salonul auto din Geneva ar putea avea loc în 2021 doar cu jurnaliști

Salonul auto din Geneva ar putea avea loc în 2021 doar cu jurnaliști
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 sep 2020

Organizatorii salonului auto din Geneva, primii dintr-o serie lungă a celor care au fost nevoiți să anuleze saloanele din cauza pandemiei de coronavirus, au găsit o formulă pentru a relua evenimentul anul viitor, însă aceasta este incertă deocamdată.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Salonul auto din Geneva ar putea fi organizat chiar de reprezentanții Palexpo, ansamblul expozițional din orașul elvețian, care până acum doar închiria spații foștilor organizatori și care este deținut de statul elvețian. Fundația "Salon International de l'Automobile" care deținea evenimentul GIMS (Geneva International Motor Show), a anunțat în luna iunie că renunță la salon și vând drepturile celor de la Palexpo. În aceste condiții, cu o pandemie care pare că nu se va termina curând, noii organizatori au pregătit o propunere pentru un eveniment restrâns, care să găzduiască doar conferințe de presă cu ușile închise.

Noile propuneri făcute de cei de la Palexpo au fost trimise, ca oferte, constructorilor auto, care nu sunt însă foarte atrași de noua propunere, în condițiile în care toată lumea se reorientează către evenimente de mici dimensiuni, care să presupună costuri cât mai reduse, și, în același timp, să nu adune la un loc foarte multe persoane, astfel încât să fie diminuat riscul de infectare cu virusul SARS CoV 2. Astfel, propunerea Palexpo vizează un eveniment derulat pe numai 3 zile, la care să participe doar staff-urile companiilor și jurnaliștii. Ofertele primite de companiile auto au prețuri între 150.000 și 750.000 de franci elvețieni (140.000 – 700.000 de euro), în funcție de numărul de persoane invitate și de numărul de mașini expuse. Cel mai mic pachet presupune un stand pentru o mașină și 10 locuri de cazare pentru jurnaliști, plus alte echipamente de scenă. Cel mai mare pachet include standuri pentru patru mașini și cazare pentru 100 de jurnaliști. Ofertele ar fi trebuit să fie atractive pentru companii, dat fiind faptul că numai construcția standului genera până acum costuri de sute de mii de euro. De asemenea, cheltuielile cu jurnaliștii invitați reprezentau sume apreciabile pentru constructorii de mașini, mai ales că hotelierii locali urcau simțitor prețurile în perioada salonului.

FOTO Mazda lansează în Europa noul model electric MX-30 CITEȘTE ȘI FOTO Mazda lansează în Europa noul model electric MX-30

Din păcate, contextul epidemiei s-a suprapus peste o tendință de renunțare la saloane a constructorilor, astfel că este greu de crezut că vor fi prea multe invitații acceptate.

Toate saloanele auto din lume au fost anulate în acest an, din cauza coronavirusului, astfel că producătorii auto au fost nevoiți să-și organizeze propriile evenimente. În prima parte a anului, acestea au avut loc online, cu acces pentru jurnaliști prin intermediul platformelor video, iar din această toamnă evenimentele au început să fie organizate cu grupuri mici de jurnaliști.

Pentru Geneva, dispariția salonului a însemnat o pierdere uriașă, fiind estimate venituri generate de GIMS de circa 200 milioane de franci anual.

Fundația "Salon International de l'Automobile", vechiul organizator al GIMS, a primit la începutul acestui an un împrumut de la statul elvețian, pentru a traversa perioada dificilă și pentru a organiza noi ediții, însă condițiile impuse i-au determinat pe cei de la fundație să respingă oferta.

viewscnt
Afla mai multe despre
geneva
salon auto geneva
coronavirus elveția
palexpo