Șeful Stellantis: Strategia UE de a elimina motoarele cu ardere internă în favoarea vehiculelor electrice este o alegere politică care implică riscuri de mediu și sociale

Șeful Stellantis: Strategia UE de a elimina motoarele cu ardere internă în favoarea vehiculelor electrice este o alegere politică care implică riscuri de mediu și sociale
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 ian 2022

Strategia Comisiei Europene de a elimina treptat motoarele cu ardere internă în favoarea vehiculelor electrice este o alegere politică care implică riscuri de mediu și sociale, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, într-un interviu acordat ziarelor europene, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

De la fuziunea Fiat Chrysler și Peugeot pentru a crea cel de-al patrulea producător de automobile din lume după producție, Tavares a elaborat un plan de electrificare, de 30 de miliarde de euro (34 de miliarde de dolari), care a ajutat acțiunile Stellantis să crească cu peste 60% în primul lor an, scrie News.ro.

INFOGRAFIC Vicepreședintele Dacia ne-a explicat cum a salvat Spring vânzările: Am pierdut circa 100.000 de automobile. Urmează trei noi modele și motoare hibrid CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Vicepreședintele Dacia ne-a explicat cum a salvat Spring vânzările: Am pierdut circa 100.000 de automobile. Urmează trei noi modele și motoare hibrid

”Ceea ce este clar este că electrificarea este o tehnologie aleasă de politicieni, nu de industrie”, a spus el într-un interviu comun cu Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera și El Mundo.

El a adăugat că există modalități mai ieftine și mai rapide de reducere a emisiilor de carbon.

”Având în vedere actualul mix energetic european, o mașină electrică trebuie să parcurgă 70.000 de kilometri pentru a compensa amprenta de carbon a fabricării bateriei și pentru a începe să ajungă din urmă un vehicul hibrid ușor, care costă jumătate decât un EV (vehicul electric)", a spus el.

Tavares a mai spus că interzicerea vehiculelor cu ardere internă până în 2035 în Europa înseamnă că producătorii de automobile trebuie să înceapă să-și transforme rapid fabricile și lanțurile de aprovizionare.

”Brutalitatea acestei schimbări creează riscuri sociale” a spus el.

Într-un interviu detaliat care a abordat diferitele dificultăți cu care se confruntă Stellantis, Tavares și-a nuanțat și promisiunea de a nu închide fabricile din Europa.

”În general, mă țin de promisiunile pe care le fac, dar trebuie și să rămânem competitivi”, a spus el, invocând în special costurile de producție din Italia, care sunt ”considerabil mai mari, uneori dublul celor de la fabricile din alte țări europene”, în principal din cauza prețurilor ”exorbitante” ale energiei.

Arătând spre Roma, unde guvernul lucrează pentru a reduce costurile industriale, el a spus: ”Este nevoie de ceva timp pentru ca măsurile să fie implementate. Vom discuta din nou despre acest lucru la sfârșitul anului 2022”.

viewscnt
Afla mai multe despre
vehicule electrice
stellantis