Skoda continuă să scadă pe piața chineză, în august, dar recuperează în Europa

Skoda continuă să scadă pe piața chineză, în august, dar recuperează în Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 sep 2019

Skoda a continuat să scadă și în august, la nivel global, raportând 88.100 vehicule vândute în această lună, mai puține decât anul trecut, în special din cauza pieței chineze, care reprezintă, de mai mult timp, cea mai importantă piață pentru cehi.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Skoda a crescut în august vânzările pe piețele vestice, dar și în Rusia, cumulat având un volum al livrărilor de 66.000 de unități, cu 5% mai multe față de august 2018. La polul opus s-a aflat China, unde Skoda a vândut numai 22.100 de vehicule, cu 23,8% mai puține față de anul trecut. La nivel global, vânzările Skoda au coborât cu 4,1%, de la 91.800 unități în august 2018, la 88.100.  

„Mulțumită cererii puternice pentru SUV-urile noastre Kodiaq și Karoq, am fost capabili să compensăm efectele trendului de pe piața cea mai mare a noastră, China, în august. În lunile care vin, ne așteptăm la un nou impuls al creșterilor prin lansarea lui Kamiq, noul nostru city SUV pentru piețele europene.”, a declarat Alain Favey, directorul pentru vânzări și marketing în board-ul Skoda Auto.

Cele mai mari plusuri au fost reușite de Skoda în Europa de Vest, cu 33.800 mașini, cu 6,7% mai multe, dintre care în Germania, a doua piață ca importanță pentru marca cehă, au fost livrate 13.800 unități, cu 5,6% mai multe. Suedia, Elveția, Austria și Olanda au fost piețele cu cele mai mari creșteri.

Porsche 911, cel mai profitabil automobil din industria auto CITEȘTE ȘI Porsche 911, cel mai profitabil automobil din industria auto

În Europa Centrală, livrările s-au ridicat la 15.200 unități, cu 2,4% mai multe față de anul trecut, între care importantă este piața de origine, Cehia, cu o creștere de 8,5%, cu 6.900 vehicule. Și în estul UE vânzările Skoda au crescut, cu un procent foarte bun, 13,9%, România acoperind aproape o treime din cele 3.700 de vehicule vândute: 1.000 de autoturisme, în creștere cu 14,7%.

Pe lângă scăderea din China, Skoda s-a confruntat cu o scădere și în India, 1.100 vehicule, cu 23,4% mai puține decât anul trecut.

Modelele mărcii continuă să evolueze diferit. Dacă Octavia și Fabia rămân cele mai populare modele, dar continuă să scadă (25.200 unități, -5,0% față de anul trecut, respectiv 13.000 unități și -11,8%),creșterile cele mai mari sunt cele ale SUV-urilor Kodiaq (12.900, +20,4%) și Karoq (10.500, +19,2%). În același timp, noul model Scala nu reușește încă să ajungă din urmă volumele celorlalte modele din gamă, înregistrând doar 4.300 de exemplare vândute, mai puțin de jumătate față de Rapid, dar cu aproape 1.000 de unități peste Kamiq.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
vanzari skoda
piata auto
skoda octavia
vanzari skoda karoq
skoda scala