Stellantis profită de noua legislație din China și își crește la 75% participarea în compania chineză GAC

Stellantis profită de noua legislație din China și își crește la 75% participarea în compania chineză GAC
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 ian 2022

Odată cu eliminarea reglementărilor privind procentele de acțiuni deținute de companii străine în parteneriatele din China, Stellantis a decis să-și majoreze pachetul de acțiuni deținut în GAC – Stellantis, companie chineză înființată de fosta FCA. Anul trecut, Stellantis și-a dublat vânzările pe piața din China, în primul an după fuziune.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Anul acesta au intrat în vigoare noile schimbări legislative din China, care permit companiilor străine din industria auto să dețină orice procent dintr-o companie locală, fiind eliminată complet restricția de 50% existentă. Guvernul chinez a anunțat pentru prima dată relaxarea acestor restricții de control al acțiunilor din industria auto în 2018, când a fost permisă pentru început eliminarea limitelor la companiile care produc vehicule electrice. Din 2020, ridicarea acestor limite s-a făcut și la vehicule comerciale, iar de la 1 ianuarie 2022 orice companie auto poate avea acționari străini fără limite.

Acesta este motivul pentru care Stellantis a decis să-și majoreze de la 50 la 75 de procente partea pe care o deține în Guangzhou Automobile China – Stellantis (GAC – Stellantis), „pentru a permite companiei să stabilească noi baze pentru activitatea sa în China”. Stellantis precizează că partenerii de la China Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC group) au fost de acord cu tranzacția, care urmează să fie aprobată de autoritățile chineze.

Stellantis anunțase anul trecut că înființează o organizație operațională simplificată pentru piața din China, intitulată Stellantis Jeep, care să aibă ca scop dezvoltarea mărcii americane în această țară. Parteneriatul GAC-Stellantis a fost considerat potrivit să susțină noua strategie integrată, „One Jeep”, în China. Principala țintă este pregătirea uzinei din Changsha pentru fabricarea modelului Compass.

Toyota confirmă poziția de lider global în 2021, în fața rivalilor de la VW Group CITEȘTE ȘI Toyota confirmă poziția de lider global în 2021, în fața rivalilor de la VW Group

Stellantis a anunțat că rezultatele sale de vânzări în China, în 2021, primul an în care compania reunește toate mărcile fostelor PSA și FCA, „au întărit poziția comercială în China și au pus baze solide pentru dezvoltarea pe termen lung a companiei”.

„Am analizat situația din China cu partenerii noștri și am finalizat planurile noastre pentru această piață strategică, pe care o considerăm esențială prin potențialul său încă neexploatat”, a spus Gregoire Olivier, COO Stellantis pe regiunea China.

Stellantis are în China un partener strategic, Dongfeng, care este și acționar al companiei, încă din perioada în care exista PSA Group. Cele două au împreună un joint-venture Dongfeng Peugeot Citroen Automobile, care vinde mașinile Stellantis pe piața locală și care a raportat un volum de 100.000 de vehicule vândute în 2021, de două ori mai multe față de 2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
stellantis guanghzhou
donfeng
china piata auto