Piața auto din Germania pare să sfideze epidemia de coronavirus, dat fiind faptul că scăderea pe care a anunțat-o în luna martie este de “numai” 37,7%, în condițiile în care celelalte mari piețe, Franța, Italia și Spania, au pierdut între 70 și 90% din vânzările de anul trecut. Dacia se numără printre mărcile cu cele mai mari scăderi, acumulând și declinul din primele două luni ale anului.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
Germania a înregistrat un volum de 215.119 autoturisme înmatriculate în luna martie, luna în care a izbucnit epidemia de coronavirus în Europa, cu o scădere de 37,7% față de anul trecut, ceea ce înseamnă că efectele negative ale închiderii activităților fabricilor și dealerilor s-au resimțit abia în a doua jumătate a lunii. Sunt câteva mărci care au suferit mult peste media pieței, printre care se regăsește și Dacia.
Marca românească a vândut 3.339 de autoturisme, cifrele fiind cu 48,5% mai mici decât cele de anul trecut. La acestea se adaugă și scăderea din ianuarie și februarie, astfel că Dacia are un declin de 42,7% pe întreg trimestrul, cu numai 10.857 de autoturisme înmatriculate.
Pe luna martie, cele mai mari pierderi au fost înregistrate de Ford (-50,3%), Opel (51,8%), Peugeot (55,5%), Alfa Romeo (63,2%). O singură marcă a înregistrat creștere, Subaru, cu 1,6% mai mult emașini față de martie 2018.
În total, piața germană de autoturisme noi a scăzut cu 20% în primul trimestru. Există Doar 5 mărci care au înregistrat creștere în acest an, în Germania: SEAT, Porsche, Jaguar, Lexus și DS.