Toyota a semnat un contract de baterii cu liderul pieței, compania chineză CATL

Toyota a semnat un contract de baterii cu liderul pieței, compania chineză CATL
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 iul 2019

Toyota a anunțat că a semnat un contract cu CATL, cel mai mare producător de baterii din lume. Cele două companii nu au dezvăluit prea multe detalii ale contractului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Toyota și CATL au anunțat încheierea unui parteneriat în urma căruia chinezii vor furniza baterii pentru automobile electrice japonezilor, însă este menționată și dezvoltarea de noi tehnologii împreună.

Potrivit anunțului oficial, „acordul nu include doar furnizarea de baterii, ci și luarea în considerare a evoluției și dezvoltării de baterii pentru o gamă largă de domenii, cum sunt dezvoltarea și furnizarea de baterii pentru New Energy Vehicles (NEV), dezvoltarea de tehnologii ale sistemelor de baterii și îmbunătățirea calității tehnologiei celulelor actuale, reutilizarea și reciclarea bateriilor.”

Japonezii se aliniază celorlalți constructori auto care încearcă să-și securizeze furnizorii de baterii pentru viitorul val de vehicule electrice pe care intenționează să le producă și să le vândă în următorul deceniu. Contemporary Amperex Technology Co (CATL) este liderul pieței de baterii pentru vehicule electrice, depășind în ultimii ani Panasonic.

Mai mulți constructori auto au semnat contracte de tip angajament, prin care comandă furnizorilor de baterii un volum pe care și-l asumă pe o perioadă de timp, fără ca aceste contracte să presupună plăți imediate. De partea celalaltă, producătorii de baterii încearcă să-și securizeze producția viitoare. Principalii concurenți pentru acești furnizori de baterii vor fi însă chiar constructorii, care au început deja să-și producă singuri baterii sau să investească în uzine de acest tip.

După cum au anunțat toți constructorii importanți de automobile, următorul deceniu va aduce pe șosele milioane de vehicule electrice, care au nevoie imperioasă de un element indispensabil: bateria electrică.

Piața auto din UE, scădere generală în majoritatea țărilor și pentru constructori. Dacia, printre puținele mărci cu avans CITEȘTE ȘI Piața auto din UE, scădere generală în majoritatea țărilor și pentru constructori. Dacia, printre puținele mărci cu avans

Contractul mai subliniază ceva: Toyota, care a investit masiv în tehnologia hibird, dar și în cea bazată pe hidrogen, dă undă verde mașinilor electrice, despre care spunea, nu cu mulți ani în urmă, că nu sunt încă pregătite să devină populare. Acum, Toyota estimează că ca vinde 5,5 milioane de mașini electrice peste numai 6 ani. Asta înseamnă că jumătate din producția și vânzările Toyota vor fi mașini exclusiv electrice.

Toyota mai are un contract de furnizare de baterii cu BYD, tot companie chineză, dar este în același timp partener cu Panasonic, care funrizează bateriile pentru actualele modele ale mărcii, inclusiv hibride.

CATL are parteneriate cu mai multe companii auto din Europa, inclusiv VW și BMW.

Ceilalți competitori importanți de pe piață sunt LG Chem, SAMSUNG SDI și BYD.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
baterii auto
masini electrice
catl
parteneriat toyota catl