Ultimele rezultate ale PSA Group, înainte de dispariția sa: scădere abruptă și un minus de 1 milion de vehicule

Ultimele rezultate ale PSA Group, înainte de dispariția sa: scădere abruptă și un minus de 1 milion de vehicule

Carlos Tavares

Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 ian 2021

Grupul francez auto Peugeot SA, care mai are câteva zile înainte de a dispărea complet, într-o fuziune cu Fiat Chrysler, și-a anunțat ultimele rezultate de vânzări, la nivel global. Compania a fost lovită puternic de pandemia de covid-19, din cauza expunerii excesive pe piața din Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

PSA Group a anunțat un volum al vânzărilor de 2,5 milioane de autovehicule vândute în 2020, cu un declin peste cel înregistrat de principalii competitori, respectiv -27,8% comparativ cu 2019, când vânzările se apropiau de 3,5 milioane de unități. Scăderea de volum vine de la toate mărcile grupului, însă ponderea majoră este cea a Opel/Vauxhall, care a raportat o scădere de 35%, cu 632.687 unități (aproape 1 milion în 2019). Citroen a înregistrat o pierdere de 27,5%, iar Peugeot, -23%, cu volume de 717.190 și, respectiv, 1,1 milioane unități.

FOTO Surpriză Renault: Dacia Bigster, viitorul SUV compact al mărcii, prezentat sub forma unui concept. Un nou logo al mărcii CITEȘTE ȘI FOTO Surpriză Renault: Dacia Bigster, viitorul SUV compact al mărcii, prezentat sub forma unui concept. Un nou logo al mărcii

Mărcile PSA Group au evoluat diferit pe piețele lumii, cu creșteri în Orientul Mijlociu și Africa (+20%), precum și în Eurasia (+13%), și cu scăderi pe celelalte piețe, din care cea mai importantă este cea din Europa, principala piață a grupului. Aici, Opel a avut o scădere uriașă, de aproape 40 de procente, comparativ cu 2019, adică 577.518 unități vândute, față de 936.321 în anul anterior. Citroen, cu 28% scădere (599.446 unități), și Peugeot, cu -24,2% (907.048), au contribuit și ele semnificativ la acest declin.

ULTIMA ORĂ Planul Renault de restructurare, Renaulution: 3 faze, lansate în paralel, 4 unități de business. Dacia va avea modele compacte și motoare E-Tech CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Planul Renault de restructurare, Renaulution: 3 faze, lansate în paralel, 4 unități de business. Dacia va avea modele compacte și motoare E-Tech

Pe 16 ianuarie, CEO-ul PSA, Carlos Tavares, va semna documentele de fuziune cu FCA, astfel că PSA Group (Peugeot SA) va deveni istorie și va dispărea. Din acel moment, toate mărcile PSA (Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall și DS) vor face parte din Stellantis, companie cu sediul fiscal în Amsterdam și cu sedii operaționale în Londra, Torino. Detroit și Paris.

Ultimele rezultate ale PSA Group, înainte de dispariția sa: scădere abruptă și un minus de 1 milion de vehicule

viewscnt
Afla mai multe despre
psa group
rezultate psa
rezultate peugeot
citroen
carlos tavares
stellantis