Un fost inginer VW, găsit vinovat de o instanță din SUA în scandalul emisiilor

Un fost inginer VW, găsit vinovat de o instanță din SUA în scandalul emisiilor
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 9 sep 2016

Un fost inginer Volkswagen a pledat, vineri, vinovat  în fața unei instanțe din SUA, unde a fost trimis în urma unor acuzații legate de falsificarea nivelului de emisii poluante al automobilelor diesel fabricate de grupul german, potrivit unui oficial al Departamentului American de Justiție, citat de Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Inginerul James Liang a devenit prima persoană găsită vinovată de instanță în legătură cu falsificarea nivelului emisiilor poluante de către Volkswagen.

Liang, care a lucrat o lungă perioadă la Volkswagen Germania, mutându-se în 2008 la subsidiara din SUA, a fost de acord să coopereze în continuare cu autoritățile americane în legătură cu acest caz.

Potrivit autorităților, Liang a fost unul dintre inginerii direct implicați în dezvoltarea dispozitivului de falsificare a emisiilor instalat, în 2006, pe modelul Jetta. Acuzațiile împotriva inginerului includ fraudă și încălcarea normelor privind poluarea.

În septembrie 2015, agenția americană de mediu a acuzat Volkswagen că a utilizat un dispozitiv special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pentru sute de mii de vehicule diesel vândute în SUA. Dispozitivul permitea limitarea sistemele de control ale emisiilor de gaze în timpul mersului autovehiculului, permițând mașinilor să emită și de 40 de ori mai multe gaze toxice față de limitele permise de legislația americană.

Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții VW. Aceștia au arătat că dispozitivul, care fasifică nivelul oxizilor de azot (NOx) în timpul testelor antipoluare, a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
sua
instanta
volkswagen
vw
inginer
acuzat
emisii
dieselgate
proces
fruda
noxe
poluare