Volkswagen a pus pe lista de priorități și dezvoltarea propriei rețele de încărcare, care se transformă - încet, dar sigur - într-o afacere profitabilă cu energie

Volkswagen a pus pe lista de priorități și dezvoltarea propriei rețele de încărcare, care se transformă - încet, dar sigur - într-o afacere profitabilă cu energie
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 ian 2023

Grupul Volkswagen și-a pus pe lista de priorități a companiei nu doar electrificarea gamei, ci și dezvoltarea propriei rețele de încărcare, care se transformă - încet, dar sigur - într-o afacere profitabilă cu energie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Volkswagen și-a propus să construiască și să dea în funcțiune 45.000 de puncte de încărcare la nivel global, până în 2025, iar primele 15.000 de astfel de puncte sunt gata, la începutul acestui an. Mai mult, compania germană vrea ca până pe 31 decembrie să finalizeze alte 10.000 de puncte de încărcare, în Europa, SUA și China.

CNAIR a anulat și... relansat în aceeași zi licitația pentru Autostrada Transilvania CITEȘTE ȘI CNAIR a anulat și... relansat în aceeași zi licitația pentru Autostrada Transilvania

Rețeaua este una care permite încărcarea rapidă, cu stații care ajung până la 350 kW, ceea ce scurtează foarte mult timpul de încărcare. În Europa, cea mai mare parte a rețelei face parte din Ionity, construită împreună cu alte mărci din grup, dar și din afara lui. BMW, Ford, Hyundai și Merceeds au investit în egală măsură în această rețea care a ajuns să fie cea mai mare din Europa.

CEO-ul VW Componente, Thomas Schmall, care este și director pentru tehnologie al întregului grup, spune că această activitate este nu doar un serviciu oferit clienților, ci și o afacere profitabilă.

„Volkswagen a început să construiască o rețea globală de încărcare rapidă cu ani în urmă. Cu 15.000 de încărcătoare rapide instalate în America de Nord, China și Europa, suntem acum unul dintre pionieri. Ne bazăm pe o cooperare strânsă cu parteneri din industrie și sectorul energetic. Vedem încărcarea nu numai ca o condiție prealabilă necesară pentru mobilitatea electrică, ci și ca o zonă de afaceri viitoare promițătoare și strategică pe care dorim să o extindem în continuare în următorii ani.”

Schimbări importante în conducerea Toyota. CEO-ul Akio Toyota, înlocuit cu șeful Lexus, președintele demisionează CITEȘTE ȘI Schimbări importante în conducerea Toyota. CEO-ul Akio Toyota, înlocuit cu șeful Lexus, președintele demisionează

Pe lângă Ionity, VW Group a anunțat lansarea joint-venture-ului Ewiva în Italia, cu Enel X Way, și are parteneriate strategice cu BP și Iberdrola pentru instalarea de încărcătoare rapide. Împreună cu BP, grupul dorește să înființeze aproximativ 8.000 de puncte de încărcare rapidă în toată Europa, iar cu cei de la Iberdrola sunt acoperite principalele axe de trafic din Spania.

În SUA, a fost creată cea mai mare rețea de încărcare rapidă din America de Nord accesibilă publicului, Electrify America, iar în China acest lucru este susținut de un joint-venture, CAMS. În total, VW Group și partenerii săi urmează să instaleze 45.000 de stații rapide, până în 2025: 18.000 de stații în Europa, 10.000 în America de Nord și 17.000 în China.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw statii incarcare
ionity
retea de statii masini electrice