VW confirmă tendința din industrie: profit mai mare, pe o scădere cu 25% a vânzărilor

VW confirmă tendința din industrie: profit mai mare, pe o scădere cu 25% a vânzărilor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 mai 2022

Grupul Volkswagen a publicat rezultatele finale pentru primul trimestru al acestui an, după ce în urmă cu două săptămâni anunțase primele date provizorii. Cifrele urmează tiparul întâlnit deja la alți constructori: venituri în scădere, dar profituri și marje în creștere, ca efect al crizei de semiconductori.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că prelungita criză de semiconductori a generalizat un fenomen interesant în industria auto: profitând de cererea foarte mare de mașini, neacoperită de producția curentă, constructorii auto au crescut prețurile și au reușit să facă profituri mai mari, în condițiile în care vânzările și veniturile au scăzut. Asta s-a întâmplat și la Volkswagen, în primul trimestru al acestui an, în condițiile în care vânzările celor mai multe dintre modelele grupului au scăzut simțitor.

Potrivit datelor transmise de compania germană, vânzările totale ale celor 12 mărci ale grupului au însumat 1,01 milioane de unități, în primele trei luni ale acestui an, cu aproximativ 350.000 mai puține decât în anul anterior, ceea ce reprezintă o scădere de 25,6%. Cea mai mare scădere procentuală a fost înregistrată în America de Sud (-52,1%, aproape 50.000 de vehicule în minus) și pe piața din Europa Centrală și de Est (-36,8%, 34.000 de vehicule, cu aproape 20.000 în minus). În America de Nord, volumul a fost de 95.800, cu 25% mai mic decât anul trecut, adică peste 30.000 de autovehicule, iar în Europa de Vest, scăderea a fost de 20,5%, la un volum de 215.400 (minus 56.000 de vehicule).

Cea mai mare scădere de volum a fost în China, unde grupul a livrat cu aproape 200.000 de autovehicule mai puțin, respectiv 557.900 unități, cu 23,8% mai puține.

Cu o astfel de situație la capitolul vânzări, grupul Volkswagen a raportat 14,9 miliarde euro venituri, ceea ce înseamnă o scădere de 15,3% față de trimestrul 1 al anului 2021, respectiv 2,7 miliarde euro în minus. Chiar dacă situația ar putea părea gravă, grupul a generat un profit operațional mai mare cu 23 de milioane de euro (+4,7%), respectiv 513 milioane de euro, cu o marjă de 3,4% adică o îmbunătățire a celei din 2021, care era 2,8%. Singurul indicator care ar putea să îngrijoreze este fluxul de numerar, care a fost la finalul trimestrului mai mic cu 74,7% față de perioada similară din 2021.

Cele mai vândute mașini în România: Dacia Spring și Tesla Model 3, vedetele segmentului electric, în aprilie CITEȘTE ȘI Cele mai vândute mașini în România: Dacia Spring și Tesla Model 3, vedetele segmentului electric, în aprilie

Cea mai importantă evoluție a fost înregistrată pe segmentul de electrice, fiind livrate 53.400 de autovehicule, cu 74% mai multe față de anul anterior. Segmentul rămâne însă la o pondere redusă, deocamdată, în totalul vânzărilor: doar 5,3% au fost vehicule cu propulsie complet electrică.

Compania spune că înregistra, la finale trimestrului, un volum de comenzi de 670.000, ceea ce menține ridicate previziunile pentru acest an.

„Ne confruntăm în prezent cu diferite provocări, cum ar fi incertitudinea geopolitică, creșterea prețurilor mărfurilor și energiei și efectele pandemiei din China. Lucrăm pentru a contracara aceste riscuri prin măsurile noastre de reducere a costurilor și prin îmbunătățirea calității rezultatelor noastre operaționale în anumite domenii. Cu toate acestea, ne menținem ținta de un randament operațional al vânzărilor de 6% în 2023”, a declarat Alexander Seitz. CFO Volkswagen AG.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw rezultate
vw masini electrice
vw id.3