Constructorul german Volkswagen pregătește schimbări „complete” la nivelul designului, pentru unele dintre cele mai vândute automobile electrice ale sale. Thomas Schafer, CEO-ul mărcii VW și șef al grupului de mărci de volum, a dezvăluit care va fi primul model schimbat radical.
„Este cel mai important vehicul electric al nostru și trebuie să rămână competitiv pentru o vreme”, a spus Thomas Schafer, CEO al mărcii Volkswagen, referitor la schimbările radicale pe care compania a decis să le facă modelului ID.4, primul SUV electric al mărcii și cel mai vândut din gama EV a germanilor.

Schimbările vor fi implementate în 2026, înainte ca modelul să ajungă la finalul ciclului de viață, ci mai degrabă ca un facelift profund, care va aduce un design actualizat la limbajul de design pe care l-am văzut deja pe conceptele ID.2All și ID.Every1. De asemenea, unele soluții tehnice, precum reintroducerea butoanelor fizice pentru unele dintre comenzi, se vor regăsi în schimbările anunțate de șeful VW, potrivit declarațiilor acestuia făcute pentru revista britanică Autocar.
Nu este exclus ca ID.4 redesenat să preia o serie de elemente regăsite pe Tiguan, pentru a alinia aspectul gamei producătorului din Wolfsburg, și nici nu este clar dacă noul ID.4 își va schimba numele, după cum declara anterior același Schafer, care spunea că numele tradiționale, precum Golf și Tiguan, nu vor dispărea.
De asemenea, ID.3 ar urma să primească și el un nou design, conform informațiilor transmise de reprezentanții companiei germane, pentru a se alinia la stilul relevat de ID.2All. Designerul care a dat noile linii este Andreas Mindt, care a preluat conducerea departamentului de design al mărcii în urmă cu doi ani.
O posibilă schimbare s-ar putea produce și la ID.Buzz, deși aceasta nu a fost confirmată oficial.

În același timp, sunt așteptate și modificări tehnice de substanță la mașinile electrice ale mărcii VW, în special la nivelul motoarelor și bateriilor utilizate, pentru a le alinia tehnologiilor momentului, în special în materie de eficiență energetică.
VW ID.4 s-a vândut anul trecut în 85.000 de exemplare, în Europa, și în 182.000 de exemplare la nivel global. Chiar dacă cifrele sunt raportate de companie împreună cu cele ale lui ID.5, acesta din urmă contribuie cu cifre foarte mici la rezultat, existând inclusiv speculații privind oprirea producției acestui model. În prima jumătate de an, vânzările lui ID.4/ID.5 au atins un volum de 84.900 exemplare.
În total, VW Group a vândut în primele șase luni ale acestui an 465.500 vehicule electrice, consolidându-și poziția de cel mai mare producător de mașini electrice din Europa și unul dintre cei mai mari din lume.
Cu o creștere de 47% pe toate regiunile, dar cu un impresionant avans de 89% în Europa și 24% în SUA, grupul și-a majorat ponderea BEV în totalul vânzărilor la 11% (7% în 2024). Marca VW a contribuit la acest rezultat cu un total de 211.000 de unități, reprezentate de ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 și ID.Buzz.