Companiile din România plătesc taxe pentru carburanți cu 4% mai mari decât media la nivel mondial

Companiile din România plătesc taxe pentru carburanți cu 4% mai mari decât media la nivel mondial
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 sep 2018

Companiile din România plătesc taxe cu 4% mai mari decât media la nivel mondial, exprimate ca procent din prețul combustibilului, lucru ce generează un dezavantaj major pentru acestea și are potențialul de a încetini creșterea economică, conform unui studiu realizat de UHY, rețeaua internațională de experți în contabilitate și consultanță.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

UHY explică faptul că, în România, taxele reprezintă în medie 52% din costul prețului benzinei și 48% din costul prețului motorinei, spre deosebire de media de la nivel mondial de 50% și respectiv 44%, scrie News.ro.

În Marea Britanie, țara cu cele mai mari taxe în studiul UHY, taxele urcă până la 60% din costul pentru motorină, în vreme ce în Germania această valoare este de 53% din cost.

EXCLUSIV DOCUMENT + VIDEO Astăzi - ziua Z pentru Elcen: faliment dacă reorganizarea nu e aprobată, cu efecte sociale greu de imaginat. Scrisoare la Guvern - Pericol de scumpire masivă a gigacaloriei. UPDATE: Planul de reorganizare a fost votat de creditor CITEȘTE ȘI EXCLUSIV DOCUMENT + VIDEO Astăzi - ziua Z pentru Elcen: faliment dacă reorganizarea nu e aprobată, cu efecte sociale greu de imaginat. Scrisoare la Guvern - Pericol de scumpire masivă a gigacaloriei. UPDATE: Planul de reorganizare a fost votat de creditor

Cu toate acestea, UHY punctează faptul că în septembrie 2018, Ministerul de Finanțe al României a propus posibilitatea eliminării supra-accizei la combustibil. În septembrie 2017, Guvernul a majorat acciza pentru combustibili, însă această măsură a generat venituri mai mici decât se estima.

În numeroase economii majore din Europa, taxele reprezintă proporții semnificativ mai reduse din prețul pentru motorină și benzină, inclusiv: Japonia, unde 42% din costul pentru benzină și 33% din costul pentru motorină reprezintă taxe; Canada, unde taxele reprezintă 35% din costul benzinei și 32% din costul motorinei; Statele Unite, unde taxele reprezintă 17% din costul benzinei și 18% din costul motorinei.

Taxe mai mari la carburanți înseamnă că pentru a umple rezervorul unei autodube Ford Transit în Europa – un exemplu elocvent de cheltuielile specifice unei întreprinderi – se cheltuiesc 135 dolari în medie și 109 dolari în România, comparativ cu 111 dolari, reprezentând media la nivel global.

UHY explică faptul că nivelul ridicat al accizelor și taxelor pentru carburanți în Europa este factorul principal care contribuie la prețurile ridicate ale benzinei, motorinei și gazului petrolier lichefiat.

Costul unui rezervor plin al unei autodube Ford Transit cu motorină este cu 24% mai mare în medie în țările din Europa și cu 9% mai mare în România. Având în vedere că motorina este carburantul utilizat de majoritatea vehiculelor comerciale, această povară apăsătoare este purtată în principal de întreprinderi.

De asemenea, prețul gazului petrolier lichefiat (GPL) este mai scump cu 2% în Europa și 6% în România, o alternativă mai ecologică la motorină sau benzină.

“Taxele mari la carburanți afectează aproape toate întreprinderile și, în cele din urmă, pot împiedica creșterea economică în România. Propunerea lui Eugen Teodorovici de a elimina supra-acciza la combustibili ar putea fi utilă pentru companiile din România. Așa cum arată și studiul nostru, acestea deja plătesc în medie costuri mai mari sub formă de taxe din prețul carburanților comparativ cu majoritatea concurenților lor internaționali”, spune Camelia Dobre, managing partner în cadrul firmei membre UHY, UHY Audit CD, în România.

Aceasta afirmă că, pentru orice guvern, taxele pentru motorină și benzină sunt un instrument cheie menit să reducă emisiile de gaze cu efect de seră și care poate fi utilizat pentru a finanța cheltuielile pentru infrastructură.

”Cu toate acestea, pentru companii, în special pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM), aceste taxe pot reprezenta un cost operațional semnificativ, în special în sectoarele retail și distribuție”, a adăugat ea.

Reprezentantul UHY consideră că guvernele pot avea în vedere inițiative precum înghețarea accizei la carburanți sau chiar reducerea tarifelor și că trebuie să existe o mai mare cooperare internațională pentru ca o astfel de discrepanță majoră între prețurile carburanților din diferite țări să nu mai existe.

UHY a studiat taxele și prețurile carburanților din 24 de țări din întreaga lume, analizând costul benzinei, al motorinei și GPL/Autogaz și procentul de preț care provine din aceste taxe.

Franța a ocupat primul loc în materie de taxe care reprezintă cel mai mare procent din prețul total al benzinei – 64%. Danemarca s-a clasat pe primul loc în studiul UHY, fiind cea mai costisitoare țară cu un cost total pentru un plin de benzină de 160 dolari.

UHY Audit CD este o firmă de audit, consultanță fiscală și contabilitate, membră a Camerei Auditorilor Financiari din România, Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, precum și a Camerei Consultanților Fiscali. Începând cu anul 2007 este membră a organizației UHY, o rețea internațională de firme independente de contabilitate și consultanță cu birouri în principalele centre de afaceri din întreaga lume.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxe
carburanti