Penurie de păcură și motorină în Germania, Elveția și Austria în urma scăderii cotelor apelor Rinului. OMV oprește livrările și apelează la transportul pe Dunăre, din România. Explicații pentru Profit.ro

Penurie de păcură și motorină în Germania, Elveția și Austria în urma scăderii cotelor apelor Rinului. OMV oprește livrările și apelează la transportul pe Dunăre, din România. Explicații pentru Profit.ro

Sursa: Bloomberg

Florin Rusu
Florin Rusu
scris 9 aug 2022

Sudul Germaniei, Austria și Elveția se confruntă cu o penurie de păcură și motorină, închiderea mai multor rafinării din regiune coincizând cu o reducere a cotelor apelor Rinului, care este pe cale să se închidă din punct de vedere al traficului comercial. OMV, principalul acționar al Petrom, care deține o rafinărie aflată în revizie în Germania și alta în Austria care funcționează la o capacitate de doar 20%, a stopat livrările de păcură și motorină către clienți până la mijlocul lunii august și a luat măsuri pentru suplimentarea transportului de astfel de produse pe Dunăre.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Întrebat de Profit.ro dacă Petrom a exportat recent carburanți în Austria, șeful diviziei Downstream Oil a companiei autohtone, Radu Căprău, a răspuns afirmativ, însă a precizat că nu motorină (România fiind importator net de diesel), ci produse semi-finite și benzină.

INFOGRAFICE Impactul plafonării prețurilor la carburanți. MOL, cele mai reduse vânzări în România din istorie. Cele din Ungaria au crescut artificial cu peste 50% CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Impactul plafonării prețurilor la carburanți. MOL, cele mai reduse vânzări în România din istorie. Cele din Ungaria au crescut artificial cu peste 50%

“Au existat fluxuri de produse semi-finite, pe care le-am exportat care colegii noștri din Schwechat (rafinăria de lângă Viena, cu o capacitate de rafinare anuală de 10 milioane tone, de 2,5 ori peste cea a Petrobrazi și care în prezent funcționează la 20% din capacitate, ca urmare a unui “incident mecanic” - n.r.) pentru că există anumite instalații care în continuare pot funcționa. Cu alte cuvinte, am exportat anumite semiproduse care au fost procesate și într-o mică parte și produse finite, în special benzină, care pentru noi reprezintă un produs pe care de obicei îl exportăm în zona Mării Negre. Nu am mai exportat benzina respectivă în Marea Neagră, ci în Austria”, a afirmat Căprău.

Penurie de păcură și motorină în Germania, Elveția și Austria în urma scăderii cotelor apelor Rinului. OMV oprește livrările și apelează la transportul pe Dunăre, din România. Explicații pentru Profit.ro

Rinul este un canal vital pentru livrările de combustibili din Marea Nordului către piețele din interiorul continentului European, iar barjele sunt deja nevoite să navigheze cu încărcături reduse.

FOTO Accident grav în care a fost implicat un autocar românesc. Patru morți și nouă răniți, lângă Veliko Tarnovo, Bulgaria CITEȘTE ȘI FOTO Accident grav în care a fost implicat un autocar românesc. Patru morți și nouă răniți, lângă Veliko Tarnovo, Bulgaria

Marți, nivelul apelor Rinului la Kaub a coborât la cel mai redus nivel de după 2018, când navigația fluvială a fost serios perturbată. Vineri, nivelul Rinului a fost la 60 de centimetri, iar pentru sâmbătă a fost anunțat la 47 de centimetri, potrivit Administrației căilor fluviale federale din Germania. Anterior, un reprezentat al Institutul federal pentru hidrologie din Germania a spus că, atunci când nivelul Rinului coboară la 40 de centimetri, devine neeconomic pentru barjele care transportă mărfuri să navigheze dincolo de Kaub.

Drept urmare, Elveția a decis deja să apeleze la rezervele strategice, ca și Austria de altfel, care a eliberat, pentru a doua oară în mai puțin de două luni, carburanți din rezervele sale naționale.

Penurie de păcură și motorină în Germania, Elveția și Austria în urma scăderii cotelor apelor Rinului. OMV oprește livrările și apelează la transportul pe Dunăre, din România. Explicații pentru Profit.ro

În plus, prețul transportului unei tone de combustibil pe Rin a crescut de 6 ori, de la 20 de euro la începutul lunii iunie, la 118 euro la începutul lunii august.

Pe lângă funcționarea doar la 20% din capacitate a rafinăriei de lângă Viena, OMV se mai confruntă și cu indisponibilizarea rafinăriei pe care o deține în sudul Germaniei, la Burghausen, aflată în revizie programată.

„Pentru a asigura aprovizionarea pe termen scurt și mediu, livrările (de păcură și motorină - n.r.) au fost stopate temporar, până când rafinăria Burghausen va relua producția”, a precizat OMV pentru Bloomberg.

Taiwanul acuză China că simulează un atac asupra insulei CITEȘTE ȘI Taiwanul acuză China că simulează un atac asupra insulei

Potrivit companiei austriece, clienții (furnizori angro) au efectuat comenzi „cu mult peste cotele planificate”, în pofida faptului că au fost informați despre limitele de aprovizionare ca urmare a reviziei.

Încetarea producției la rafinăria Burghausen a perturbat inclusiv aprovizionarea aeroportului din München, care a fost nevoit să aducă cea mai mare parte a combustibililor necesari avioanelor cu trenul. Aeroportul este legat prin conducte de depozitul de la Feldkirchen, deținut tot de OMV.

viewscnt
Afla mai multe despre
penurie
păcură
motorină
omv
petrom
austria
elveția
germania