BRD a anunțat strategia pentru 2025: digitalizare, creșterea cotei de piață, credite verzi

BRD a anunțat strategia pentru 2025: digitalizare, creșterea cotei de piață, credite verzi
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 25 mai 2022

BRD Groupe Société Générale a anunțat strategia băncii până în 2025, ce se va axa pe creșterea digitalizării, creșterea cotei de piață pe creditare, precum și pe generarea de noi împrumuturi sustenabile, în special pentru finanțarea tranziției energetice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

BRD, a treia bancă după active din România, și-a stabilit un plan pe următorii trei ani și jumătate numit Horizons 2025. Banca deținută de grupul francez Société Générale vede oportunități de creștere a pieței românești, având în vedere că valoarea creditelor raportat la economie este cea mai mică din Uniunea Europeană.

”Planul nostru Horizons 2025 abordează viitorul BRD din trei perspective principale: satisfacția clientului și digitalizare, tranziția către sustenabilitate și eficiența liniilor de business. Această strategie se traduce prin executarea viziunii noastre de a consolida relația pe termen lung cu clienții noștri, persoane fizice și juridice, oferind mai multă personalizare și un parcurs omnicanal. Prin Horizons 2025, BRD dorește să-și întărească poziția pe piața românească, să fie lider în tranziția energetică spre  sustenabilitate și să ofere mai mult sprijin economiei și societății românești”, spune François Bloch, directorul executiv al BRD.

Pandemia a arătat cât de importantă este digitalizarea pentru bancă și clienții acesteia, spune Bloch.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult

Aplicațiile lansate în ultimii ani, cum este platforma YOU, vor fi dezvoltate și banca urmărește ca interacțiunile simple cu banca, cum sunt cele legate de tranzacții, carduri, credite de consum, să fie realizate prin canale digitale și ca în unitățile bancare să fie acordată consultanță clienților legată de investiții sau să fie acordate creditele ipotecare, explică Radu Topliceanu director general adjunct, responsabil cu zona retail.

BRD urmărește să-și majoreze cu 3 puncte procentuale cota de piață pe creditele acordate persoanelor fizice până în 2025, fără să precizeze însă o țintă anume.

Pentru zona de mici afaceri, BRD vrea o digitalizare mai amplă a proceselor și un acces mai ușor la creditare.

În zona de întreprinderi mici și mijlocii banca a reorganizat procesele și a adus noi manageri și rezultate din primul trimestru din acest an sunt foarte bune (creștere anuală de 30% a creditelor), explică Yves Lallemand, director general adjunct, responsabil cu zona corporate.

BRD are o cotă de piață de 10-11% la depozitele IMM, dar vrem să crească și cota de piață pe credite, fără a da însă cifre.

Banca are o rată ridicată în rândul clienților corporate parte a grupurilor internaționale, dar vrea să ajungă și la mai multe companii mari românești și lucrează de asemenea la o nouă aplicație adresată firmelor.

”La ce suntem recunoscuți este relația bună cu clienții. Vrem să o construim și să mergem un pas mai departe și să mutăm execuția pe sisteme automate, nu avem nevoie de oameni să facă transferuri, vrem să-i creștem ca să dea sfaturi bune clienților”, spune Lallemand.

PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUA CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUA

Rata neperformantelor pe firme a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 10-15 ani. În unele segmente, influențate puternic de costul resurselor energetice, companiile au probleme, dar în ansamblu comportamentul la plată este remarcabil de bun, explică Lallemand.

Tot pe digitalizare mizează banca și în zona de tranzacționare. BRD ocupă prima poziție de bacă custode și este în top trei bănci pe depozite interbancare și asset management.

BRD vrea dezvoltarea unor produse diferite față de ceea ce însemna activitatea de bază, mai ales schimbul valutar, în condițiile în care aderarea la euro ar urma să se petreacă într-un orizont de 7-10 ani, spune Claudiu Cercel, director general adjunct responsabil cu piețele financiare.
Banca vrea să adauge noi produse în platforma Anima, care acum oferă tranzacții la vedere la termen și investiții în piețele de capital, iar în viitor va oferi și posibilitatea unor plasamente în obligațiuni guvernamentale, apoi corporatiste, dar și tranzacții pe piața americană. BRD urmărește și lansarea unor produse mai sofisticate de investiții precum exchange traded funds (ETF), ar și a unor produse de management al riscului cum ar fi instrumentele de hedging pe rata dobânzii, explică Cercel.

BRD va continua să închidă din unitățile bancare, după ce de la peste 800 în 2016 a ajuns la sub 500 în prezent. Banca vrea să crească dimensiunea fizică a sucursalelor, astfel încât acestea să se preteze la orientarea către consiliere. ”Pregătim angajații pentru noi joburi. Chiar dacă închidem sucursale, vom găsi alteceva de făcut pentru ei în bancă”, spune directorul executiv al băncii.

BRD face un obiectiv și dintr-o cotă cât mai mare de piață pe finanțarea proiectelor verzi, impulsionate de legislația europeană prin care se urmărește tranziția la energia cu emisii mai reduse de carbon, precum și reducerea consumului.

”Tranziția energetică este din ce în ce mai importantă în România. Nu era un subiect acum câțiva ani. vrem să ajungem unul dintre cei mai mari jucători din zona de finanțare sustenabilă din România”, spune Bloch.

Banca a acordat primele credite pentru mașini electrice și vede un potențial foarte ridicat din faptul că jumătate din populație arată, potrivit sondajelor, că ar cumpăra un astfel de vehicul. ” Există potențial, mai ales după ce va fi rezolvată problema rețelei de încărcare”, spune Bloch.
Până la finele anului banca va lansa și produse de investiții verzi.

”România a început să ia ESG (enviromental, social, governance) mai târziu în calcul, dar acum se mișcă mai repede decât alte țări europene. Vrem să fim top 2 bănci de finanțare sustenabilă”, spune Bloch, care adaugă că ținta este de împrumuturi cumulate de 1 miliard de euro până în 2025. Anul trecut banca a acordat un împrumut de 250 de milioane de euro.

BRD Groupe Société Générale a încheiat primul trimestru cu un profit net de 263 de milioane de lei, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă din 2021, pe fondul creșterii veniturilor și a scăderii costului de risc. Creditele nete la nivelul grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au înregistrat un ritm de creștere de 9,2% la 33,5 miliarde de lei
 

viewscnt
Afla mai multe despre
brd
strategie brd