Care este "prețul corect" al polițelor RCA în varianta transportatorilor: 1.300 lei/an pentru un taxi, 1.200 euro/camion

Care este "prețul corect" al polițelor RCA în varianta transportatorilor: 1.300 lei/an pentru un taxi, 1.200 euro/camion
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 aug 2016

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), unul dintre cele mai importante patronate ale companiilor de transport rutier, a făcut calcule alternative, pe baza datelor din raportul Milliman realizat la cererea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), din care ar reieși că prețul normal, care implică un profit decent pentru companiile de asigurări, al polițelor obligatorii de asigurare pentru răspundere civilă auto (RCA) este de 1.300 lei pe an, în cazul unui taxi nou, și de circa 1.200 de euro pentru un camion.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Pe baza datelor din raportul Milliman, reprezentanții COTAR au calculat că, la o daună medie de 4.000 euro pentru un camion și o frecvență a daunei de 16%, prima medie tehnică, adică dauna medie raportată la numărul totar de mașini asigurate, este de 666 euro, scrie News.ro.

De asemenea, valoarea primei, ținând cont de toate costurile administrative și de altă natură care se includ în mod normal, ar trebui să fie de 1.200 euro, nivel care include un profit de 54 euro pentru fiecare poliță pentru asigurători.

Transportatorii susțin, însă, că firmele de asigurări practică un tarif mediu pentru această categorie de circa 5.000 de euro, adică de patru ori mai mare decât valoarea normală.

"În prezent, România are 136.000 de autovehicule de transport marfă, 60 000 de taxiuri și peste 6 miloane auto persoane fizice, captive într-o piață RCA controlată de catre firme străine care, cel mai probabil, doresc să falimenteze această industrie cu capital românesc, pentru a putea deschide calea firmelor de transport străine", se arată în comunicatul COTAR.

Piața RCA este în prezent zguduită de falimente și de alte probleme înregistrate de principalii jucători de pe piață. Companiile Astra și Carpatica Asig au intrat în faliment, iar City Insurance și Eurooins se află în diverse proceduri speciale impuse de către ASF.

În urma intrării în procedură de faliment a Carpatica Asig, măsură anunțată recent de către ASF, pe piața RCA rămân doar opt jucători: Euroins, City Insurance, Allianz-Țiriac, Generali, Asirom- Vienna Insurance Group, Omniasig - Vienna Insurance Group, Groupama și Uniqa.

Clubul Dinamo cheamă furnizori pentru a cumpăra electricitate, negocierile vor fi derulate de un fost tenisman CITEȘTE ȘI Clubul Dinamo cheamă furnizori pentru a cumpăra electricitate, negocierile vor fi derulate de un fost tenisman

În cazul taxiurilor noi, cu malus zero, calculele COTAR arată că, la o daună medie de 4.651 lei și o frecvență a daunei de 9,3%, prețul unei polițe ar trebui să fie de 1.300 lei, compus dintr-o valoare medie a despăgubirii de 744 lei pe mașină asigurată, costuri de administrare și vânzare de 480 lei și profit de 36 lei.

Transportatorii susțin, însă, că prețul unei polițe RCA pentru taxiuri este de aproape trei ori mai mare, adică de 3.600 lei, deși "taxiurile înregistrează o valoarea a daunei medii semnificativ mai mică, avariile provocate având loc la viteze reduse, în traficul din mediul urban".

Asociațiile transportatorilor amenință în continuare cu proteste la nivel național, la jumătatea lunii septembrie, generate de scumpirea asigurărilor auto, după ce până acum au recurs la "proteste spontane", precum încetinirea traficului pe drumuri prin deplasarea cu viteză foarte redusă a camioanelor. 

viewscnt
Afla mai multe despre
rca
cotar
asf
milliman