Numărul clienților care s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare s-a dublat

Numărul clienților care s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare s-a dublat
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 oct 2016

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), instituție creată în acest an cu scopul declarat de a oferi soluții alternative în litigiile dintre clienți și bănci, a raportat în trimestrul al treilea al acestui an un număr de 172 de cereri, mai mult decât dublul celor înregistrate la 30 iunie 2016, când erau raportate 79 de cereri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

CSALB, care a început activitatea de soluționare a litigiilor în martie, a raportat și o triplare a numărului de hotărâri pronunțate de conciliatori în ultimele trei luni, de la 5, câte erau în luna iunie, până la 16 la finalul lunii septembrie. În plus, cererile clasate au crescut de la 42 în iunie, la 102 în septembrie, scrie News.ro.

”În continuare, cele mai multe cereri, peste 70% dintre ele, vin pe e-mail, 13% au fost transmise prin poștă și 17% au fost aduse și înregistrate de consumatori direct la sediul CSALB”, anunță instituția.

Cele mai multe solicitări ale consumatorilor sunt, în continuare, legate de eliminarea și restituirea comisioanelor, reducerea marjei dobânzii și restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor într-un mod considerat excesiv, înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit în franci elvețieni și diminuarea ratei lunare.

În septembrie, CSALB a decis eliminarea limitei de 1.000 de lei sub care nu se demarau până acum procedurile de soluționare alternativă, după ce doar 144 de consumatori au depus cereri de soluționare, la șapte luni de la începerea activității instituției.

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României (BNR) în Colegiul de Coordonare CSALB, este noul președinte al colegiului, de la 1 octombrie.

Americanii au dificultăți să își deschidă conturi la băncile din Elveția, ca efect al măsurilor anti-evaziune CITEȘTE ȘI Americanii au dificultăți să își deschidă conturi la băncile din Elveția, ca efect al măsurilor anti-evaziune

Colegiul de Coordonare al CSALB este format din cinci membri, desemnați de ANPC, ARB, BNR, asociațiile de consumatori și un membru independent, ales de către primii patru membri desemnați. CSALB a fost înființat în 2015 printr-o ordonanță de urgență, care a transpus în legislație o directivă europeană pentru soluționarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituțiile financiare și clienți. Crearea CSALB a stârnit controverse în special din cauza modului de finanțare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni în special de la bănci și de la instituțiile financiare nebancare (IFN), astfel că nu vor exista costuri pentru clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
(csalb
litigii bancare